مصاحبه با آقای رضا شطرنجی

مصاحبه با آقای رضا شطرنجی

متنی که پیش رو دارید گزیده ای از صحبتهای آقای رضا شطرنجی در زمینه تجربه راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد:

اگر گذرتان به خیابان تختی شهر رشت افتاده باشد، بی‌شک الکتریکی شطرنجی را دیده‌اید. فروشگاه بازرگانی شطرنجی یکی از قدیمی‌ترین تامین کننده‌های کالای الکتریکی و برقی ساختمان در استان گیلان می‌باشد. این مجموعه توسط جناب آقای عباس شطرنجی مدیریت می شود. آقای شطرنجی موفقیت چشمگیری در زمینه فروش کالاهای الکتریکی در سطح استان گیلان کسب نموده است. با توجه به اینکه پسر ایشان آقای رضا شطرنجی نیز با ورود به بازار کار و در جهت رشد کسب و کار، دید وسیعتری نسبت به فروش در سطح کشور داشته‌اند، لذا اکنون به دنبال یک چالش هیجان انگیز تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بازرگانی شطرنجی نمودند تا با تمام توان محصولات خود را برای کل کشور عرضه نمایند.

متنی که پیش‌رو دارید گزیده‌ای از صحبتهای آقای رضا شطرنجی در زمینه تجربه راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد:

 

- لطفا دلیل اصلی راه اندازی فروشگاه به صورت اینترنتی را بفرمایید؟

از مواردی که در این تصمیم موثر بوده میتوان به شروع پاندمی کرونا و قرنطینه عمومی و تعطیلی کسب و کارهای سنتی اشاره نمود و با توجه به اینکه جامعه در زمینه خرید اینترنتی رشد چشمگیری داشته با بالا رفتن سطح اطلاعات مردم نسبت به خرید اینترنتی، لذا تصمیم بر این شد که کسب و کار در بستر وب را راه‌اندازی نماییم.

 

- چه مواردی را باعث موفقیت در زمینه کاری خودتان میدانید؟

پشتوانه اصلی من برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجربه پدر در کسب و کار سنتی است، همواره در جهت اطمینان خاطر مشتری قدم برداشته‌ایم و معتقدیم که از آن جهت کالاهای ما با کیفیت و دارای اصالت و مناسبترین قیمت نسبت به رقباست چون مستقیم از تامین کننده‌های برتر کشور و جهان تهیه میگردد.

 

- انتخاب شما برای همکاری با برند و تهیه محصول چیست؟

قبل از هر چیز به نیاز مشتری توجه داریم و اینکه مشتری‌های ما چه کالاها و چه خدماتی از ما انتظار دارند، از این رو همواره سعی کردیم با برندهای معتبر و دارای کالاهای با کیفیت همکاری نماییم. فروشگاه اینترنتی بازرگانی شطرنجی نماینده رسمی صنایع روشنایی مازی نور و سیم و کابل سیمکو در استان گیلان است همچنین از دیگر برندهایی که با آنها همکاری داریم می توان به لامپ نور، سوپیتا، کاوه الکتریک، خزرفن و دیگر محصولات معتبر اشاره نمود.

 

- پیشنهاد شما برای خرید محصول از لحاظ کیفیت و قیمت برای مشتریان چه می باشد؟

همان‌طور که میدانیم معمولا مشتریان کالای گران قیمت را به عنوان نشانه‌ای از کیفیت در نظر می گیرند هر چند ممکن است این امر صحت نداشته باشد، البته وقتی تولیدکننده تصمیم می‌گیرد کالایی با کیفیت بالاتر را به بازار عرضه کند مستلزم صرف هزینه بیشتری است و شاید به همین دلیل است که مصرف کننده کالاهای گرانتر را دارای کیفیت بالاتر می داند.

توصیه ما به خریداران همواره توجه به منبع تهیه کالا می باشد، هیچ‌گاه فروشگاهی با اعتبار و دارای سابقه کاری بالا با عرضه کالای بی‌کیفیت خود را زیر سوال نمی برد. لذا اعتماد مشتری به فروشنده می تواند راه‌حل مناسبی برای تهیه کالاهای تخصصی با کیفیت و قیمت مناسب باشد.

 

- فروش شما به صورت عمده هم می باشد؟

بله ، این امکان برای همکاران فروش کالاهای الکتریکی فراهم شده، تا با خرید از فروشگاه اینترنتی لذت تخفیف بیشتر همراه با امکانات بهتر را تجربه کنند.

 

- برای توسعه فروشگاه اینترنتی الکتریکی شطرنجی، چه چشم اندازی را متصور هستید؟

موضوع اصلی کسب و کارهای حال حاضر ایران (تجارت الکترونیک) که متخصصین درحال فعالیت در آن هستند، نوید یک آینده خوب و پویا را در این سرزمین می دهد. ما هم می خواهیم که در این بازی بمانیم و ادامه خواهیم داد. سهم ما در 6 ماهه گذشته از بازار تجارت الکترونیک 1% بوده و سعی داریم تا پایان سال جاری آن را به 10% برسانیم.

در راستای تحقیق و توسعه، فروشگاه اینترنتی بازرگانی شطرنجی همواره در حال بروزرسانی می باشد چون کسب و کارهایی که در حال بروزرسانی بوده و به تکنیک روز بازار آگاه هستند، قطعا به سمت پیروزی پیش می روند در این راستا برای اینکه از علم فروش بازار در زمینه کسب و کار اینترنتی عقب نمانیم، از مشاور کسب و کار استفاده کردیم جناب آقای نیما حسن زاده همراه ما در این مسیر هستند.

 

- کلام آخر

همواره تیم ما پذیرای افراد خلاق و توانمند جهت پیشبرد اهداف می باشد. امیداواریم با هم‌افزایی بیشتر بستر مناسبی را در منطقه ایجاد کنیم. تلاش بالقوه ما اشتغال زایی و کسب درآمد مالی برای افراد مستعد و پر تلاش در شهر رشت هست، همچنین در بحث کسب و کار اینترنتی نیز بتوانیم فرهنگ‌سازی و اعتماد‌سازی صورت دهیم.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد