معرفی انواع هواکش و برندهای برتر هواکش

معرفی انواع هواکش و برندهای برتر هواکش

هواکش ها وسایلی هستند که باعث امکان تهویه هوا و ایجاد هوای مطبوع در محیط می شوند. این فن ها بوی نامطبوع در محیط را دفع می کنند و جریان هوای نامناسب را خارج می کنند.

بهترین برند فن تهویه، هواکش خانگی و صنعتی کدام است؟

هواکش از وسایلی است که در بیشتر موارد در فضای منزل و محیط های کاری نادیده گرفته می شود. هواکش ها وسایلی هستند که باعث امکان تهویه هوا و ایجاد هوای مطبوع در محیط می شوند. این فن ها بوی نامطبوع در محیط را دفع می کنند و جریان هوای نامناسب را خارج می کنند. از آنجایی که وجود رطوبت در محیط باعث رشد باکتری می شود با استفاده از هواکش می توان رطوبت محیط را در حد متعادلی نگه داشت تا فرصتی برای رشد باکتری فراهم نشود. مکان های رایج برای استفاده از هواکش، حمام و آشپزخانه است و نصب این فن ها معمولا بسیار آسان است. ما در این مقاله سعی نمودیم چند نمونه از برترین مدل های فن تهویه هوا و هواکش را به شما عزیزان معرفی نماییم تا بتوانید انتخابی دقیق و هوشمندانه داشته باشید. هواکش ها به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. تهویه های صنعتی برای محیط های کارگاهی، اداری و کارخانجات استفاده می شوند و تهویه های خانگی برای آشپزخانه، حمام و توالت مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخچه هواکش ها

برای اولین بار در سال 1556 ایده ابداع یک فن سانتریفیوژ توسط گرگ پاور مطرح شد. اختراع رسمی هواکش های امروزی در سال 1815 چیزی حدود 300 سال بعد توسط مخترعی انگلیسی به نام مارکی دچانبن صورت گرفت. اولین فن ها و هواکش ها در خانه های آمریکایی استفاده شد. استوارت کرامر اولین کسی بود که اصطلاح و عبارت تهویه مطبوع را در سال 1906 مطرح نمود و اولین دستگاه اگزاست فن تهویه در سال 1914 در منازل مسکونی نصب گردید. البته این دستگاه خیلی بزرگ بود و در خانه هایی که دارای فضای بزرگ بودند قابل نصب بود. بعد از جنگ جهانی دوم، داشتن یک سیستم تهویه و وجود هواکش در منزل به شدت افزایش یافت و از ضروریات محسوب می گردد.

انواع فن و هواکش

امروزه جهت تهویه مطبوع هوا انواع هواکش ها در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می شوند. قوی ترین هواکش ها در بسیاری از موارد فن هایی است که در سرویس های بهداشتی استفاده می شوند. هواکش های سرویس بهداشتی عموما به صورت هواکش دمنده می باشند. در ادامه دو نوع هواکش مکنده و دمنده را توضیح می دهیم تا تفاوت های آنها برای شما مشخص گردد.

هواکش مکنده

این نوع هواکش اقدام به مکش هوای آلوده موجود در محیط می کند. یعنی هواکش مکنده هوای آلوده ای که در یک محیط قرار دارد را به داخل خود مکیده و بعد از پاکسازی، هوای تمیز و قابل استشمام را در داخل محیط تخلیه می کند. از این محصول بیشتر برای پاکسازی هوای داخلی محیط های صنعتی استفاده می شود و برای خنک کردن هوای داخل کارگاه ها نیز استفاده می شود. در واقع هواکش دمنده هوای پاکیزه را در محیط به گردش در می آورد.

هواکش دمنده

این هواکش، هوا را در یک نقطه خاص از محیط به چرخش درآورده و هوای پاکیزه ایجاد می کند. هواکش دستشویی از نوع هواکش دمنده است که کاربرد بسیار مفیدی در تهویه توالت و هوای داخل آن دارد. تنها تفاوت این هواکش با نوع مکنده، در چگونگی به گردش درآوردن و تهویه هوا می باشد.

هواکش خانگی

خرید هواکش خانگی

هواکش های خانگی معمولا در آشپزخانه، توالت، حمام، مکان های اداری و ... استفاده می شوند تا هوای درون ساختمان را تهویه کنند. هواکش خانگی برای استفاده در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی انتخاب مناسبی هستند. استفاده از هواکش خانگی باعث تهویه مناسب هوا می شود که این تهویه هوا باعث افزایش کیفیت هوای داخل ساختمان می شود و از رشد میکروب و باکتری در محیط جلوگیری می کند. با استفاده از هواکش می توان بوی غذا هنگام آشپزی را خارج نمود تا داخل خانه باقی نماند. برای جلوگیری از رشد کپک و گردش هوا در حمام و سرویس بهداشتی لازم است تا از هواکش حمام استفاده نمایید. همچنین استفاده از هواکش حمام و سرویس از جمع شدن بخار و پوسته شدن کاغذ و رنگ دیواره های حمام جلوگیری می نماید. هواکش های خانگی توانایی ایجاد جریان هوای باکیفیت را در حمام و سرویس بهداشتی دارند. هواکش های خانگی به سه دسته پره محوری، لوله محوری و پروانه ای تقسیم می شوند.

هواکش صنعتی

هواکش صنعتی وسیله ای است که در کارخانه ها، کارگاه ها، محیط های صنعتی و تجاری جهت فرایند تهویه هوا و رطوبت گیری محیط از آن استفاده می شود. وظیفه این هواکش ها انتقال هوای آلوده، گازهای بدبو و خطرناک، دود و غبار محیط و .... به بیرون از محیط و وارد کردن هوایی پاک به داخل فضا می باشد. از آنجایی که در بعضی گاراژها و کارگاه ها ممکن است با مواد شیمیایی بالقوه خطرناک کار کنند و محیط بوی تندی داشته باشد استفاده از هواکش باعث راحتی و ایمنی محیط می شود. هواکش های صنعتی باید قدرتمند باشند تا بتوانند طی مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی از هوا را جابه جا کنند. از این هواکش ها برای نصب در کارگاه، اماکن اداری و تجاری، پارکینگ، انبار، فروشگاه، رستوران، دامداری و مرغداری و اماکن کشاورزی استفاده می شود. هواکش های صنعتی علاوه بر اینکه موتور قوی تری دارند از نظر ابعاد نیز بسیار بزرگتر از هواکشهای خانگی هستند.

خرید هواکش صنعتی

معرفی برندهای برتر هواکش

در این قسمت به معرفی دو برند برتر هواکش و مختصری از تاریخچه آن ها می پردازیم.

هواکش دمنده

شرکت دمنده از سال 1346 به عنوان شرکت پیشتاز در تولید انواع فن و الکترموتور فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با تکیه بر علم و نوآوری متخصصان و توانایی های برجسته مدیریتی توانسته در این بازار به سرعت ترقی نماید و با ایجاد محصولات با کیفیت و نوآورانه در صنعت فن و هواکش در ایران و خاورمیانه مطرح شود. از تولیدات این شرکت می توان انواع هواکش های آکسیال (خانگی، صنعتی و تاسیساتی)، فن های سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد، هواکش های سقفی رادیال، انواع بلوئرها و انواع هواکش های سیلندری را نام برد.

هواکش خزرفن

شرکت صنایع الکتروموتور ایران (هواکش خزرفن) در سال 1363 توسط چند تن از متخصصان با هدف بالابردن سطح تولیدات داخلی به عنوان یکی از نخستین شرکتهای تولیدکننده انواع هواکش در ایران تاسیس گردید. امروزه این شرکت توانسته انواع سیستم های پیشرفته تهویه صنعتی را تولید نماید و جزو موفق ترین تولیدکنندگان داخلی محسوب گردد. شرکت خزرفن همچنین انواع گواهینامه های بازرسی کیفیت، ISO ، CE و .... را دریافت نموده است.

خرید انواع هواکش و فن + تخفیف

ویژگی های هواکش خوب کدامند؟

قدرت مکش هواکش

یکی از برجسته ترین ویژگی های هواکش قدرت مکش آن می باشد. بنابراین هنگام خرید هواکش به این ویژگی مهم دقت داشته باشید. بنابر متراژ فضایی که قرار است در آن از هواکش استفاده کنیم قدرت مکش باید متناسب باشد پس لزوما بهترین گزینه برای ما هواکش با بالاترین قدرت مکش نخواهد بود. قدرت مکش هواکش با ضریب CFM تعیین می شود.

بیصدا بودن هواکش

ویژگی مهم بعدی یک هواکش مناسب قطعا کم صدا بودن آن است. همانطور که می‌دانید موتور هواکش عامل اصلی در صدای هواکش است. موارد دیگری مانند طریقه نصب، محل نصب، جنس پره ها، سرعت گردش موتور نیز در این زمینه اثرگذار است. در میان انواع گوناگون هواکش ها موجود در بازار، هواکش های خزرفن صدای بسیار کمی دارند و گزینه مناسبی برای خرید می باشند.

اندازه مناسب هواکش

ویژگی بعدی در خرید هواکش اندازه کلی محصول است. اندازه یک هواکش باید متناسب با فضایی که جهت نصب آن بر روی دیوار، سقف و یا پنجره تعبیه شده است باشد.

هواکش ها را از کجا می توان تهیه نمود؟

شما همراهان گرامی می توانید فن ها را از هر فروشگاه بزرگی، از جمله فروشگاه های لوازم الکتریکی به شکل حضوری یا آنلاین خریداری نمایید. در مراجعه حضوری می توانید هواکش را مستقیما بررسی و تست نمایید. در صورت خرید آنلاین از تحویل محصول درب منزل خود لذت ببرید. فروشگاه اینترنتی الکتریکی شطرنجی انواع هواکش و فن تهویه مطبوع را ارائه می نماید و میتوانید خرید هواکش خانگی و صنعتی را به صورت حضوری و آنلاین انجام دهید. توجه داشته باشید در هنگام انتخاب هواکش نباید صرفا به قیمت آن توجه نمود، بلکه کیفیت و عملکرد آن نیز بسیار مهم می باشند. همچنین بهتر است بدانید که معمولا بیشترین تقاضا برای فن ها و هواکش ها در فصل تابستان است لذا بهتر است قبل از ورود به فصل گرما و کمبود محصول زودتر خرید خود را انجام دهید.

بهترین هواکش بر اساس خدمات پس از فروش و گارانتی

شرکت خزرفن در حال حاضر بهترین خدمات پس از فروش را در بازار ارائه می دهد. فن های خانگی و صنعتی خزرفن دارای 12 ماه گارانتی تعویض است که در صورت خرابی هواکش می توانید آن را تعویض نمایید.

جمع‌بندی

هواکش وسیله ای برای انتقال هوای داخل محیط و به جریان انداختن هوا است. هواکش ها به دو مدل هواکش خانگی و هواکش صنعتی تقسیم می شوند. هواکش خانگی در حمام، توالت، آشپزخانه و ... استفاده می شود اما هواکش های صنعتی در کارخانه ها، کارگاه ها و مکان های صنعتی استفاده می شود. قیمت هواکش ها بر اساس قطر پروانه، قاب، فن و سایر اجزای تشکیل دهنده آن تعیین می شود. در این مقاله سعی نمودیم به شما عزیزان توضیح دهیم که هواکش چیست و چند نمونه از برندهای برتر هواکش را به شما معرفی نمودیم. شما همراهان گرامی جهت خرید انواع هواکش خانگی و صنعتی بیصدا و استعلام قیمت انواع هواکش خانگی و صنعتی می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی الکتریکی شطرنجی در ارتباط باشید و خریدی مطمئن انجام دهید.


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد