ریسه نوری ال ای دی چیست؟ بهترین برند ریسه نوری کدام است؟

ریسه نوری ال ای دی چیست؟ بهترین برند ریسه نوری کدام است؟


ریسه نوری ال ای دی چیست؟

ریسه نور LED، یک صفحه بردهای مدار بلند با دیودهای ساطع کننده نور است. این ریسه ها امکان نصب روی سطح را دارند و معمولا برای نصب آسان دارای پشتی چسب هستند.

از آنجا که فناوری های LED توسعه زیادی یافته اند، استفاده از ریسه های LED برای طیف گسترده ای از برنامه ها رواج پیدا کرده است. از ریسه های LED می توان برای پروژه های مختلف طراحی داخلی، از جمله نورپردازی داخلی، نور پس‌زمینه تلویزیون، اتصالات خانه هوشمند، و نورپردازی میز آشپزخانه با نورپردازی زیر کابینت استفاده کرد.

ریسه های شلنگی (نور مخفی)

ریسه نور مخفی، از انواع ریسه های ال ای دی است که در معماری های مدرن، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نورپردازی داخلی ساختمان ها با ریسه نور مخفی، نمای بسیار زیبایی به محیط می دهد. ریسه نور مخفی همان طور که از نام آن پیداست به صورت پنهان و مخفی، نورپردازی می کند. عموما از این ریسه ها در نورپردازی و اجرای نورمخفی در آویزهای سقفی و کناف، دور تابلوها، دور پنجره ها، دور کتیبه ها، روشنایی پله ها، حواشی جداول، ساخت المان های نوری شهری و آذین بندی محیط های داخلی و خارجی استفاده می شود.

نصب این نوع ریسه ها آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد فقط بایستی دقت شود که ریسه از قسمت های مخصوص برش (در فاصله یک متر به یک متر) برش داده شود.

اگر برای نورپردازی نمای داخلی و خارجی، ساختمان خود نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید و یا می خواهید ریسه نوری شما از بهترین برند باشد به سایت فروشگاه اینترنتی الکتریکی شطرنجی مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما برای انجام خرید راحت و مطمئن در ارتباط باشید.

هنگام انتخاب بهترین ریسه های نور LED به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید بهترین ریسه های نور LED، ویژگی های زیادی از رنگ و اندازه گرفته تا استفاده و روشنایی موردنظر وجود دارد. شما خریداران عزیز، قبل از خرید ریسه نوری ال ای دی، باید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما با انتظارات شما مطابقت دارد.

محل مورد استفاده

قبل از تصمیم گیری برای خرید محصول، تعیین محل نصب ریسه نور LED ضروری است. برخی از طرح ها اهداف خاصی را برآورده می کنند، مانند نورپردازی پله ها یا نور پس زمینه تلویزیون. این تخصص آن محصولات را از ریسه های نور LED استاندارد متمایز می کند. به عنوان مثال، محصولی که برای نور پس‌زمینه تلویزیون در نظر گرفته شده است، ممکن است دارای چهار قطعه از پیش برش‌خورده و گزینه‌های همگام‌سازی خاص تلویزیون باشد که برای تقلید رنگ‌های روی صفحه، رنگ را تغییر می‌دهند.

طول ریسه نور ال ای دی

ریسه های نور ال ای دی در طول های مختلفی در دسترس هستند. معمولا طول ریسه ها با روشنایی و هدف موردنظر در ارتباط هستند. برای مثال، ریسه های نور LED که برای نور پس زمینه تلویزیون یا استفاده در پله ها در نظر گرفته شده اند، برای نصب آسان تر، کوتاه تر هستند.

ریسه های نوری LED را می توان برای قراردادن در مناطق کوچک با استفاده از قیچی برش داد. اگر به ریسه نوری LED طولانی تری نیاز باشد، می توان قطعات را به طول دلخواه به هم متصل نمود.

انعطاف پذیری ریسه نوری LED

اکثر ریسه های نور دارای یک برد مدار انعطاف پذیر هستند که می تواند در گوشه ها خم شود یا از روی سطوح منحنی عبور کند. برخی از ریسه های LED به قدری انعطاف پذیر هستند که می توان آنها را تا 90 درجه خم کرد بدون اینکه به برد مدار آسیبی وارد شود.

با این حال، با افزایش قدرت یک ریسه نور LED، انعطاف پذیری کاهش می یابد و برخی از نوارهای نورکاملاً سفت و سخت طراحی شده اند. این محصولات غیرقابل انعطاف بسیار کوتاه تر هستند و به طور قابل توجهی روشن تر از ریسه نور متوسط هستند. آنها همچنین می توانند دارای فناوری سنجش حرکت باشند که آنها را برای نورپردازی پله ها ایده آل می کند.

روشنایی ریسه نوری ال ای دی

میزان روشنایی یک ریسه نور LED با واحد لومن اندازه گیری می شود. تشخیص میزان روشنایی ایده آل می تواند چالش برانگیز باشد و برخی از تولیدکنندگان این اطلاعات را درج نمی کنند.

رنگ نور ریسه ال ای دی

دمای رنگ بر حسب درجه کلوین (K)  اندازه گیری می شود و چگونگی گرم یا سرد بودن رنگ نور را توصیف می کند. اعداد کمتر نشان دهنده دمای رنگ گرمتر است. رنگ نور آفتابی با 2700K نشان داده می شود، در حالی که نور طبیعی روز بسیار خنک تر است و به طور متوسط 6500K است.

عملکرد ریسه نوری LED

در سال‌های گذشته، نوارهای نور ال‌ای‌دی به سیستم الکتریکی متصل می‌شدند تا با کلید چراغ کار کنند یا به پریز برق وصل می‌شدند و با یک دکمه کنترل می‌شدند. با این حال، ریسه های نور LED فاصله زیادی با طراحی اصلی خود داشته اند.

ریسه های نوری در دسترس هستند که به برنامه های بلوتوث، وای فای، کنترل از راه دور یا تلفن همراه متصل می شوند. با این کنترل‌ها، می‌توان روشنایی و رنگ را تنظیم کرد، چراغ‌ها را می‌توان برای همگام‌سازی با موسیقی برنامه‌ریزی کرد، یا برنامه‌هایی را برای بیدار شدن از خواب، رسیدن از محل کار به خانه یا خواب تنظیم کرد.

برند برتر ریسه نوری ال ای دی

فروشگاه اینترنتی بازرگانی شطرنجی نماینده ریسه های نور مخفی از برند لوپ لایت است و شما عزیزان می توانید ریسه ها را با توجه به نیاز و نوع کاربری خود سفارش دهید. در ادامه انواع ریسه های مختلف از برند لوپ لایت را برای شما همراهان گرامی شرح می دهیم.

تکنولوژی بدون سیم (non-wired technology)

ریسه های ال ای دی یکی از پرمصرف ترین محصولات در صنعت روشنایی و نورپردازی اند و کیفیت و دوام ریسه ها تضمین کننده نور مناسب و ماندگار در پروژه های نورپردازی است.

تکنولوژی بدون سیم آخرین فناوری ساخت ریسه ها در جهان است که با برطرف کردن عیب های تکنولوژی ریسه های قدیمی، کاربرد این محصول را بسیار گسترده تر و راحت تر از قبل کرده است. در این تکنولوژی با حذف سیم و رابط های کم کیفیت قبلی، مدار در یک برد انعطاف پذیر پنج لایه با مدار مس (با خلوص بالا) تولید می شود. این تکنولوژی علاوه بر این که احتمال قطع شدن مدار را به صفر می رساند، باعث بهره وری بسیار بالا می شود.

ریسه بیس لاین لوپ لایت

ریسه های 220 ولت BASELINE

ریسه های 220 ولت لوپ لایت با نام تجاری baseline جزء پرمصرف ترین ریسه ها در روشنایی و نورپردازی اند. لوپ لایت با عرضه محصولات متنوع در این دسته پاسخگوی تمام نیازهای شما در نورپردازی است.

ریسه های سری baseline با تراکم های 60، 120 و 180 ال ای دی در متر و تنوع بی نظیر رنگ نور شامل انبه ای، آفتابی، آفتابی روشن، نچرال، سفید، قرمز، سبز، آبی، بنفش، فیروزه ای و RGB گستره وسیعی از انتخاب را در اختیار شما می گذارد.

High voltage LED strip lights

ریسه بلولاین لوپ لایت

ریسه با قابلیت برش 20 سانتیمتر BLUELINE

Blueline نام تجاری محصولی ممتاز از لوپ لایت است که با ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد به عنوان محصولی شاخص و بسیار پرکاربرد شناخته می شود.

این ریسه با قابلیت برش 20 سانتیمتر، در دسته محصولات 220 ولت بی رقیب است. راندمان بسیار بالای آن با نوردهی 1200 لومن برمتر ویژگی دیگری است که باعث می شود blueline پرنورترین ریسه در این دسته باشد.

وجود نوار محافظ نانو با رنگ آبی مقاومت کششی این محصول را افزایش می دهد و به همین دلیل می تواند بدون قطعی نیروی کششی بالایی را تحمل کند. تکنولوژی تولید این محصول برای اولین بار در ایران توسط لوپ لایت عرضه شده است.

هنگام نصب ریسه در سقف کاذب رعایت فاصله درست ریسه تا لبه سقف، نور یکنواخت تر و بهتری را ایجاد می کند.

20cm cuttable LED strip lights

ریسه های ولتاژ پایین LOWLINE

ریسه های ولتاژ پایین لوپ لایت با نام تجاری lowline کاربرد گسترده ای در نورپردازی محیط های داخلی و خارجی ساختمان مانند دکور، کمد، کابینت، فضاهای مرطوب، زیرپله و نرده، استندهای فروشگاهی، سازه های نمایشگاهی و دیگر کاربردهای مشابه در این زمینه دارد.

ریسه های سری lowline با تراکم 60، 120، 204 ال ای دی و 512 چیپ ست در متر و تنوع بالای رنگ نور شامل انبه ای، آفتابی، نچرال و سفید طیف گسترده ای از انتخاب را در اختیار شما قرار می دهد.

پشت چسب بسیار قوی برند 3M نصب بسیار راحت و مطمئن ریسه را تضمین می کند.

Low voltage LED strip lights

ریسه نئون فلکس لوپ لایت

نئون فلکس ها NEONLINE

نئون فلکس های لوپ لایت با نام تجاری neonline محصولاتی خاص و مدرن در زمینه نورپردازی اند که با ساختاری بسیار نرم و منعطف، نوردهی یکنواخت و بدون لکه، قیمت مناسب، کارایی بهتر و نصب بسیار آسان و ایمن جایگزین مناسبی برای نئون شیشه ای به حساب می آیند.

Neonline با کیفیت نور بسیار بالا و انعطاف پذیری چشمگیر، قابلیت ایجاد خط نور یکنواخت را میسر می کند و در پروژه های طراحی داخلی و نما، جلوه ای مدرن و مینیمال ایجاد می کند.

لوپ لایت اولین تولیدکننده نئون فلکس در ایران است.

Neon flex LED stip lights

ریسه مخصوص گوشه های 90 درجه CORNERLINE

Cornerline با مقطع 90 درجه و شبه مثلثی، محصولی با کاربرد خاص برای نصب در گوشه های قائمه مانند محل اتصال دیواره و سقف طبقات دکور و کمد، زیرکابینت، اُپن آشپزخانه و سایر فضاهای مشابه است.

وجود پشت چسب بسیار قوی 3MVHB در cornerline نصب بسیار راحت و مطمئن آن را تضمین می کند. همچنین لوپ لایت با عرضه داکت آلومینیومی برای این محصول، انتخاب دیگری را برای نصب فراهم کرده است.

Corner fit LED strip lights

قطعات جانبی

مجموعه قطعات جانبی لوپ لایت شامل محصولاتی کاربردی و کامل کننده برای استفاده در موراد خاص، تسهیل نصب و افزایش ایمنی است.

قطعات جانبی همانند محصولات اصلی لوپ لایت با بهره گیری از بهترین مواد اولیه و طراحی دقیق و حساب شده تولید و عرضه می شوند تا در تکمیل پروژه روشنایی تجربه ای دلچسب و متفاوت را رقم بزنند.

شرکت نیک تاب نور یزد از معدود تولیدکنندگان صنعت روشنایی در جهان است که علاوه بر ریسه، تمام قطعات جانبی لازم را نیز تولید می کند.

یکسوکننده Pro

یکسوکننده ولتاژ لوپ لایت با توان خروجی 8 آمپر برای ریسه های baseline ، blueline و neonline عرضه می شود. این محصول با اندازه سری 14 میلیمتری برای ریسه های تراکم 60 و 120، اندازه سری 16 میلیمتری برای ریسه های تراکم 180 و RGB و همچنین سری مخصوص برای نئون لاین تولید می گردد.

طراحی جدید قفل سری این یکسوکننده اتاصل بسیار راحت و مطمئنی را به همراه دارد. درجه حفاظتی ip65 و فیوز داخلی به کار رفته در این محصول، ایمنی آن را تضمین می کند. سازگاری با دیمر، دیگر ویژگی مهم این محصول است.

IPBOX

IPBOX محصولی خاص از لوپ لایت است و با هدف تسهیل نصب و آب بندی محل اتصال ریسه و یکسوکننده به ویژه در نمای خارجی و محیط های مرطوب طراحی شده است.

برای اطمینان از آب بندی محل اتصال ریسه و یکسوکننده کافی است پس از قراردادن آن در IPBOX، از راه سوراخ های بالا و پایین، داخل محفظه را با چسب تفنگی سیلیکون (آکواریوم) پر کنید. همچنین برای ثابت نگه داشتن IPBOX می توانید آن را با استفاده از سوراخ زیرین به سطح موردنظر پیچ کنید.

داکت آلومینیومی لوپ لایت

داکت آلومینیومی لوپ لایت برای نصب آسان سری نئون لاین و کرنرلاین است و با ساختاری بسیار دقیق و ضخیم بدون نیاز به استفاده از چسب، نصبی بسیار راحت و تمیز را تضمین می کند. شیار تعبیه شده در داکت آلومینیومی لوپ لایت برای جاگیری سرپیچ درنظر گرفته شده است و پس از نصب هیچ برآمدگی و ناصافی در نصب ایجاد نمیشود.

برخی از مکان هایی که در نمای داخلی، با ریسه نور مخفی زیباتر خواهند شد:

ریسه دکوراتیو مخفی، برای سقف: در حالت کلی ریسه دکوراتیو مخفی از جمله پرکاربردترین محصولات روشنایی برای سقف‌های کاذب هستند. از این منبع نور به منظور زیبایی هرچه بیشتر محیط و یک عامل نور کمکی روی سقف استفاده می‌شود.

نور مخفی زیر کابینت: هرچه محیط آشپزخانه پر نورتر باشد، علاوه بر کارکرد راحتتر و بهتر، زیبایی آن افزوده می‌شود. اصولا برای آشپزخانه‌‌هایی که سقف کوتاهی دارند، یا امکان نصب لامپ ولوسترهای زیادی برای تولید نور ندارند، از ریسه دکوراتیو مخفی، (ریسه نور مخفی) استفاده خواهند کرد.

ریسه مخفی در سرویس بهداشتی: امروزه اهمیت به نورپردازی و دکور سرویس‌های بهداشتی نیز بخش مهمی از دکور یک محیط، به شمار می‌رود. شما می‌توانید از ریسه مخفی در زیر کابینت روشویی،در سقف و هر فضای دیگری، به سهولت استفاده کنید.

لامپ ریسه‌ای مخفی برای آینه‌ها: استفاده از لامپ‌های ال ای دی در اطراف آینه‌ها بسیار ترند شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما در برخی آینه‌ها امکان نصب لامپ‌های LED وجود ندارد. در این حالت می‌توان با کمک لامپ ریسه‌ای در پشت آینه یک نمای بسیار زیبا در آن، به وجود آورد.


 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد