برندهای برتر محافظ برق کدامند؟

برندهای برتر محافظ برق کدامند؟

در این مقاله، ابتدا کمی با محافظ برق آشنا می شویم و سپس برندهای معتبر بازار را معرفی می نماییم.

بهترین مارک محافظ برق ایرانی کدام است؟

امروزه با توجه به نوسانات شدید برق و شروع فصل گرما و قطع شدن مکرر برق، اکثر وسایل برقی نیاز به محافظ ولتاژ دارند و این وسیله تبدیل به یکی از وسایل ضروری در منازل شده است. محافظ ولتاژ از جمله وسایلی است که باعث افزایش عمر مفید وسایل برقی و کاهش هزینه ها می شود. در ادامه مقاله، ابتدا کمی با محافظ برق آشنا می شویم و سپس برندهای معتبر بازار را معرفی می نماییم.

محافظ برق چیست؟

محافظ برق یا محافظ ولتاژ یک وسیله الکتریکی است که از تجهیزات برقی در مقابل نوسانات ولتاژ محافظت می کند. این تجهیز در مسیر برق ورودی به دستگاه قرار می گیرد و در صورتی که برق ورودی با مشکلی از جمله نوسانات، رعد و برق و ... مواجه شود برق را قطع می کند و دیگر نوسانات برق بر روی دستگاه تاثیر منفی نمی گذارد. نوسان برق علت های متفاوتی دارد و در شرایطی همچون اضافه بار، نویز سیم های دیگر، رعد و برق، صاعقه و ... رخ می دهد. بیشتر محافظ های بازار اجازه عبور ولتاژ کمتر از 170-175 ولت و بیشتر از 240-250 ولت را نمی دهند. در محدوده تقریبی 170- 240 ولت، محافظ جریان برق را عبور می دهد. بسته به نوع محافظ و برند آن، زمان تاخیر و محدوده کاری متفاوت است.

چرا باید از محافظ برق استفاده کرد؟

وجود نوسانات و اختلال در جریان های برق به ویژه با شروع فصل گرما می تواند آسیب های جبران ناپذیری به لوازم برقی وارد کند. از آنجا که قیمت لوازم برقی روز به روز در حال افزایش است و بسیار گران هستند در صورت خرابی یکی از وسایل برقی مثلا یخچال باید هزینه بسیار زیادی را برای خرید و یا تعمیر آن پرداخت کنید. با خرید محافظ برق برای یخچال، تلویزیون یا هر وسیله برقی گران‌قیمت دیگر از خرابی در اثر نوسانات برق جلوگیری نمایید.

راهنمای خرید محافظ ولتاژ (محافظ برق)

برای خرید یک محافظ برق خوب، به چه نکاتی توجه کنیم؟

تعداد پریزهای محافظ برق

محافظ هایی که در بازار وجود دارند، از یک تا 12 پریز برق دارند. تعداد پریزهای دستگاه در قیمت آن اثر می گذارد و هرچه تعداد پورت ها بیشتر باشد قیمت محافظ هم بیشتر می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر بخواهید محافظی برای یخچال انتخاب کنید نیاز به تعداد پریز کمتری نسبت به محافظ سیستم صوتی و تصویری دارید. در رابطه با پورت های ورودی نکته مهم دیگری که باید مدنظر قرار دهید ارت دار بودن یا نبودن پریزها است. مدل های ارت دار قیمت بیشتری دارند اما استاندارد می باشد و ارزش هزینه ای که پرداخت می کنید را دارند. همچنین در انتخاب محافظ هایی که تعداد پریزهای آن زیاد است، به این موضوع دقت کنید که فاصله بین آن ها طوری باشد که دوشاخه های مورد استفاده، با همدیگر برخورد نکنند تا بتوانید از تمام پورت ها استفاده نمایید.

طول کابل محافظ برق

مورد مهم دیگر در انتخاب محافظ ولتاژ طول کابل محافظ برق است. شما باید با توجه به محل نصب محافظ و فاصله آن از پریز برق اصلی و وسایل برقی جهت اتصال به محافظ، طول کابل موردنظر خود را انتخاب نمایید.

بیشتر محافظ های موجود در بازار کابل های 1/5 تا 5 متری دارند. شما باید سعی کنید که محافظ برقی را خریداری نمایید که طول کابل آن زیاد باشد تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوید. اگر در هنگام خرید به این نکته توجه نکنید باید کابل را دوباره خریداری کنید و طول کابل را افزایش دهید.

جنس و کیفیت بدنه محافظ برق

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید محافظ برق جنس بدنه آن است زیرا جنس بدنه نقش زیادی در ماندگاری، ایمنی و دوام آن دارد. برای خرید بهترین محافظ برق، بهترین جنس ممکن را انتخاب نمایید. محافظ های موجود در بازار معمولاً از پلاستیک، پلاستیک abs و پلی کربنات ساخته شده اند. پلاستیک ABS مقاومت حرارتی بالایی دارد و در برابر اشتعال مقاوم است. بدنه پلی کربنات نسبت به ABS در برابر حرارت مقاوم تر است.

زمان تاخیر محافظ برق

از دیگر موارد مهم برای خرید بهترین محافظ برق، توجه به زمان تاخیر است. محافظ برق بسته به توان و مسیر نصب شده برای آنها، زمان تاخیر اولیه متفاوتی دارند. زمان تاخیر اولیه بستگی به نوع وسیله مورد استفاده دارد. در واقع، زمان تاخیر برای تثبیت جریان است و ممکن است بین چند ثانیه (برای وسایل برقی کوچک مثل دستگاه های صوتی) تا چند دقیقه (برای وسایل برقی بزرگ مثل یخچال) طول بکشد. برای مثال، محافظ یخچال نباید زودتر از سه دقیقه وصل شود زیرا ممکن است هنوز برق نوسان داشته باشد و به قطعات داخلی آن آسیب وارد کند، اما یک محافظ صوتی و تصویری با زمان تاخیر یک دقیقه مناسب است.

تا اینجای مقاله با محافظ برق آشنا شدید اما در هنگام خرید به دلیل تنوع مارک ها و مدل ها ممکن است کمی گیج شوید. در ادامه مقاله سعی نمودیم تعدادی از معتبرترین شرکت های تولیدی محافظ برق را معرفی نماییم و مزایا و معایب آن ها را بررسی نماییم.

محافظ برق کاوه

صنایع الکترونیک کاوه در سال 1378 به همراه نیروهای متخصص و فنی خود پا به عرصه طراحی و ساخت لوازم برقی و الکترونیکی گذاشت. این شرکت یکی از بهترین تولیدکنندگان محافظ برق صنعتی ایران هم محسوب می شود. محافظ های برق این شرکت کاملاً قابل اعتماد هستند و در مقابل نوسانات شدید برق از لوازم برقی شما محافظت می کنند. بهترین محافظ برق کاوه مدل 3500 وات مخصوص یخچال و فریزر است. تنوع در محافظ ها برق کاوه زیاد می باشد و باید سازگاری با وسیله برقی موردنظر، طول کابل، تعداد جایگاه های پریز را در نظر بگیرید. محصولات این شرکت دارای یکسال گارانتی معتبر هستند و از لحاظ کیفیت و خدمات پس از فروش جایگاه خوبی در میان برندهای معتبر دارند.

مشاهده و خرید انواع محافظ برق کاوه الکترونیک

محافظ برق کاوه الکترونیک

محافظ برق سارا ترانس

گروه صنعتی سارا فعالیت خود را از سال 1359 آغاز نمود. این برند ابتدا ترانسفورماتور تقویت برق مخصوص یخچال و فریزرهای خانگی تولید می کرد. سارا ترانس علاوه بر تولید محصولات خانگی، محصولات بسیاری را مناسب سیستم های صنعتی تولید می کند. بیشترین فعالیت سارا ترانس در تولید محصولات صنعتی برق بسیار حساس مانند استارتر هلیکوپتر و هواپیما است. محصولات برند سارا همگی مطابق استانداردهای داخلی و جهانی تولید می شوند. این برند برای هر وسیله ای محافظ مخصوص خودش را عرضه نموده است. محصولات سارا ترانس علاوه بر کیفیت خوب دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر می باشد. جنس این محافظ های ولتاژ، از فلز مقاوم و باکیفیت است و نسبتاً بزرگ ساخته می شوند. تنها ایراد این برند می توان طراحی قدیمی محصولاتش را درنظر گرفت.

محافظ برق پارت الکتریک

شرکت پارت الکتریک در سال 1364 شروع به فعالیت نمود. این شرکت یکی از قدیمی ترین و بهترین برندهای صنعت الکتریکی ایران است. کیفیت بالای محصولات پارت الکتریک و قیمت های مناسب از جمله عوامل پرفروش بودن محصولات این شرکت است. یکی از مزایای محافظ ولتاژ پارت الکتریک تولید اختصاصی برای هر وسیله الکترونیکی است. انواع محافظ برق پارت الکتریک در مدل های گوناگون به بازار عرضه شده است. این نوع محافظ پارت الکتریک عموما برای کامپیوتر و تلویزیون و سایر دستگاه های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت محافظ دیگر محصولات برقی از جمله یخچال و کولرگازی را هم ارائه می نماید. بنابراین بهتر است برای خرید بهترین محافظ برق پارت الکتریک به سازگاری آن با دستگاه خود توجه کنید.

خرید محافظ پارت الکتریک

محافظ برق فردان الکتریک

فردان الکتریک یکی دیگر از برندهای ایرانی با کیفیت خوب و مقرون به صرفه می باشد. فردان از سال 1364 با هدف تولید و ارائه محصولات الکتریکی شروع به کار نمود. محصولات شرکت فردان الکتریک دارای استاندارد ایران و اروپا هستند و از گارانتی معتبری برخوردارند. این شرکت انواع پریز، دو شاخه چندراهی و محافظ برق را تولید می نماید. تنوع محصولات این شرکت باعث شده است که افراد بتوانند متناسب با نیاز خود خرید نمایند. فردان برای هر وسیله محافظ مخصوص طراحی کرده است، مانند محافظ یخچال، محافظ تلویزیون، محافظ پکیج و محافظ کولرگازی. با توجه به قیمت و کیفیت خوبی که محافظ های ولتاژ فردان دارد، می توانید برای خرید بهترین محافظ برق ایرانی روی این برند حساب کنید.

خرید محافظ فردان

محافظ برق هادرون

هادرون یک شرکت ایرانی است که حدود 10 سال است که در زمینه طراحی محصولات الکترونیک فعالیت دارد. محافظ ولتاژ هادرون ویژگی دو دستگاه مختلف را با هم دارد. این دستگاه هم یک محافظ ولتاژ است و هم به عنوان یک تایمر می تواند عمل کند. این مارک از محافظ برای محافظت از یخچال، تلویزیون و گوشی موبایل بسیار مناسب است. بهترین نمونه از محافظ برق هادرون مدل p102 و p103 است. این محافظ برای استفاده در گوشی های هوشمند، تبلت و لپ تاب، بلندگوی شارژی، تلویزیون و مانتیور، سیستم های پخش، جاروی شارژی، چراغ خواب و مطالعه، ابزارهای شارژی و لوازم خانگی بدون ارت مناسب است. محافظت از ولتاژ، فرکانس دقیق، سرعت عمل بسیار بالا، تایمر قطع سه حالته و استفاده آسان، از مشخصه های این محصول است.

محافظ برق تیراژه

شرکت صبا تصویر کیمیا با نام تجاری تیراژه در سال 1375 تاسیس شد. این شرکت ابتدا با تولید تقویت کننده آنتن VHF و UHF فعالیتش را آغاز نمود. این شرکت با گسترش بخش تحقیقات خود موفق به تولید انواع محافظ صوتی و تصویری، یخچال های خانگی و صنعتی، کولرهای گازی و انواع پریزهای سیار استاندارد شد. محافظ های ولتاژ تیراژه دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی هستند و تنوع مدل های آن نیز بالا می باشد. همچنین محصولات این شرکت گارانتی معتبری دارند. از دیگر ویژگی های محافظ برق تیراژه می توان به طراحی های خاص و زیبای آن اشاره کرد.

بهترین مارک محافظ برق

در میان شرکت های مختلف تولیدکننده محافظ برق، برندهای کاوه (kaveh)، سارا (sara)، پارت الکتریک (part electric)، فردان الکتریک (fardan electric)، تیراژه (tirajeh) و هادرون (hadron) جزو بهترین تولیدکنندگان محافظ ولتاژ در ایران محسوب می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین تولیدکنندگان محافظ برق در بازار ایران را معرفی نمودیم. قبل از خرید محافظ برق درباره ویژگی های دستگاه برقی خود تحقیق کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. توصیه ما به شما عزیزان این است برای خرید محافظ ولتاژ به دنبال بهترین مدل و برند باشید. ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری صرف خرید محافظ برق خود نمایید اما با خرید بهترین محافظ برق برای سالها خیالتان از بابت سلامت لوازم برقی خانه تان راحت است. اگر شما عزیزران تجربیات دیگری دارید که می تواند به دیگران کمک کند خوشحال می شویم در بخش نظرات بنویسید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد