کلیدهای لمسی و هوشمندسازی خانه

کلیدهای لمسی و هوشمندسازی خانه

  • تاریخ: شنبه 20 آبان 1402 - 11:29
  • صفحه: مجله
  • بازدید: 161

همانطور که می دانید امروزه تمامی امور در حال حرکت به سمت هوشمند شدن و اتوماتیک شدن می باشد و محل کار یا محل زندگی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، با تحقق این امر بخشی از کارهای روتین و روزمره افراد حذف شده و بهترین تجربه را به کاربر در کنترل بخش های مختلف ساختمان القا می نماید. شاید تا چندین سال پیش فکر هوشمند سازی منازل و محل کار امری دور از تصور بود و فقط در فیلم ها و در منازل لوکس دیده میشد اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی امروزه این امکان برای همه فراهم شده است تا بتوانیم با هزینه ای معقول بهترین تجربه را از زندگی هوشمند داشته باشیم.

آیا تا به حال به فکر هوشمندسازی خانه‌تان بوده‌اید؟

آیا تصور کرده اید که با یک لمس کوچک، میتوانید تمامی امکانات خانه‌تان را کنترل کنید؟

 کلیدهای لمسی، به عنوان یک ابزار هوشمند، به شما این قدرت را می‌دهند.

 در این مقاله، درباره کلیدهای لمسی و نقش آن‌ها در هوشمند سازی خانه‌ها صحبت خواهیم کرد. بیایید با هم به این ماجراجویی هیجان‌انگیز بپردازیم. بی شک قدم اول در داشتن یک خانه هوشمند وتجربه لذت بخش آن، هوشمند سازی و جایگزین نمودن کلید های مکانیکی قدیمی با کلید های لمسی با کیفیت بالا می باشد.

کلید لمسی چیست؟

کلیدهای لمسی، به عنوان جایگزینی مدرن برای کلیدهای مکانیکی، امکان کنترل و مدیریت امکانات خانه را فراهم می‌کنند. آنها از تکنولوژی لمس برای تشخیص حساسیت فشار و حرکت استفاده می‌کنند. با لمس روی این نوع کلیدها، می‌توانید نور را روشن و خاموش کنید، دما را تنظیم کنید، درب‌ها و پنجره‌ها را باز و بسته کنید و حتی سیستم هوشمند خانه خود را کنترل کنید.

هوشمندسازی با کلید لمسی

روشنایی هوشمند: با کلیدهای لمسی، می‌توانید نورهای خانه خود را با فشار یک دکمه کنترل کنید. می‌توانید روشنایی را به صورت گروهی کنترل کنید و حتی برنامه‌ریزی کنید تا نورها به صورت خودکار روشن و خاموش شوند.

 

مدیریت دما: با استفاده از کلیدهای لمسی، می‌توانید سیستم‌های گرمایش و سرمایش خانه را کنترل کنید. می‌توانید دما را برنامه‌ریزی کنید تا خانه در زمان‌های مشخص خنک یا گرم شود و در صورت لزوم، با یک لمس تنظیمات را تغییر دهید.

 

امنیت: کلیدهای لمسی می‌توانند به شما در امنیت خانه کمک کنند. می‌توانید با استفاده از این کلیدها سیستم‌های امنیتی خانه را کنترل کنید، مانند دوربین‌ها، سیستم هشدار و قفل‌ها. همچنین، می‌توانید در صورت لزوم، با یک لمس تمامی سیستم‌های امنیتی را فعال یا غیرفعال کنید.

 

هوشمندسازی دیگر امکانات: کلیدهای لمسی می‌توانند به شما کنترل کامل بر سایر امکانات خانه را بدهند. می‌توانید با لمس یک دکمه، پنجره‌ها و درب‌ها را باز یا بسته کنید، سیستم صوتی خانه را کنترل کنید و حتی از راه دور دستگاه‌های الکترونیکی را روشن یا خاموش کنید.

انواع کلید لمسی هوشمند

معرفی و شناخت انواع کلید لمسی:

  • کلید لمسی ساده
  • کلید لمسی هوشمند با گیرنده رادیویی RF
  • کلیدهای لمسی هوشمند با گیرنده وای فای و Z WAVE و ZIGBEE
  • کلیدهای لمسی کابلی ( شبکه و ….. )

 

1.کلید های لمسی ساده

این نوع کلید ها شباهت زیادی به کلید های یک پل یا دو پل مکانیکی (قدیمی) دارند، اما در کلید های لمسی، پل به صورت شاسی وجود نداشته و به جای آن صفحات لمسی وجود داشته و همان کار را انجام می دهند. برای روشن یا خاموش کردن چراغ ها در کلید های لمسی فقط کافیست تا جای مشخص شده در کلید را با انگشت لمس کنید تا عمل روشن یا خاموش شدن انجام شود. از مزایای استفاده از کلید های لمسی ساده می توان به جلوگیری از تجمع کلید ها در دیوار اشاره نمود زیرا برخی از برند ها کلید های دارای سه یا چهار پل را نیز تولید می کنند، همچنین استفاده از این کلید ها زیبایی ظاهری مناسبی را ایجاد کرده و حس بهتری از کلید ها را به کاربر القا می کنند.این نوع کلید قیمت کمتری از انواع هوشمند خود دارد.

 

2.کلید لمسی هوشمند رادیویی RF

این نوع کلید به رله و گیرنده های رادیویی مجهز است که قابلیت کنترل از طریق ریموت را دارا می باشد، همچنین برخی از این کلید ها امکان اتصال به نرم افزار های موبایلی را نیز دارند که امکان کنترل و روشن خاموش کردن چراغ را میسر می نماید.

ظاهر بسیار شیک و مدرن و همچنین استفاده آسان از این محصول باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشند، مهم ترین دلیل استقبال کاربران از این نوع کلید ها قابلیت نصب بر روی سیم کشی ها و قوطی های قدیمی می باشد.

 

3.کلید های لمسی وای فای Wifi (بدون سیم)

کلید های لمسی (touch) وای فای یک رله و گیرنده امواج وای فای دارند که باعث برقراری ارتباط میان پنل و کلید به صورت بی سیم میشوند.این نوع کلید ها دارای قابلیت اتصال و کنترل توسط گوشی های هوشمند را دارند. برای استفاده از این نوع کلید نیازی به تعویض سیم کشی ساختمان نمی باشد و گران ترین کلید موجود در بازار می باشد. اما با توجه به امکاناتی که در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهد دارای ارزش خرید بالایی بوده و علاوه براتصال به گوشی تمام اعضای خانواده قابلیت کنترل از هر نقطه و مکانی در خانه را دارا می باشند.

 

4.کلید های لمسی کابلی

ارتباط میان ماژول های مرکزی و پنل لمسی (تاچ) در کلید های کابلی، به وسیله سیم انجام می شود. به همین دلیل برای نصب این نوع از کلید های لمسی ،حتما باید سیم کشی قدیمی ساختمان تعویض شود. در صورتی که قوطی گذاری و سیم کشی ساختمان از قبل اجرا شده باشد نمی توان از این مدل کلید ها استفاده نمود چون به صرفه نمی باشد.اما در ساختمان های نوساز یا ساختمان هایی که نیاز به تعمیر اساسی دارند از کلید های لمسی استفاده می شود.

دستورات در کلید های کابلی نسبت به کلید های بی سیم سریع تر انجام می شود اما باید صبر و شکیبایی لازم برای اتمام کار سیم کشی را تحمل نمایید.

ویژگی های کلید های لمسی هوشمند و ساده

  1. قابلیت اتصال و کنترل توسط ریموت ها در کلید های هوشمند، که ازهر نقطه ایی در خانه امکان کنترل سیستم روشنایی را خواهید داشت.
  2. کاربری بسیار ساده و آسان برای استفاده کودکان و سالمندان
  3. دارای عایق و جلوگیری از خطر برق گرفتگی
  4. به جز نوع کابلی تمامی مدل ها قابلیت نصب بر روی قوطی های قدیمی را دارند و نیازی به سیم کشی جدید نمی باشد.
  5. نصب بسیار ساده
  6. دارای LED و بک لایت زیبا
  7. دارای سنسور های تشخیص نشت گاز
  8. مقاوم در برابر نوسانات برق
  9. ظاهر بسیار شیک و زیبا
  10. رنگ های مختلف مطابق با سلیقه تمام مصرف کنندگان

قیمت کلید های لمسی ساده و هوشمند

قیمت این نوع کلید ها بسته به برند، کیفیت، قدرت و ویژگی های خاصی که دارند متفاوت می باشد که می توانید در سایت بازرگانی شطرنجی مشاهده نمایید.

 

نتیجه‌گیری:

کلیدهای هوشمند به شما امکان می‌دهند تا روشنایی، دما، باز و بسته کردن پنجره ها و سایز امکانات منزل یا محیط کار خود را با یک لمس از طریق کلید یا اپلیکیشن موبایل کنترل کنید. کلیدهای لمسی، به عنوان یک ابزار هوشمند و زیبا، زندگی روزمره شما را آسان ‌تر و راحت ‌تر می‌کنند. پس چرا منتظر هستید؟ با کلیدهای لمسی، همه چیز در دستان شماست!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد