معرفی 10 برند برتر سیم و کابل در کشور

معرفی 10 برند برتر سیم و کابل در کشور

ما در این مقاله به صحبت و بررسی 10 تا از بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل ایرانی پرداخته ایم تا شما را با برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی آشنا کنیم.

10 برند محبوب سیم و کابل ایران را بشناسید

سیم و کابل برق از وسایل پرکابردی هستند که در قسمت های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. این سیم و کابلها قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارند و تحولات زیادی در زندگی انسان ها به وجود آورده اند. اگر سیم و کابلها استاندارد نباشد و از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند منجر به بروز حوادث خطرناکی خواهند شد. به همین دلیل زمانی که افراد برای خرید این وسایل به بازار مراجعه می کنند به راحتی نمی توانند گزینه مناسب را انتخاب کنند. به همین دلیل ما در این مقاله به صحبت و بررسی 10 تا از بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل ایرانی پرداخته ایم تا شما را با برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی آشنا کنیم و در صوت تمایل برای خرید بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

سیم و کابل سیمکو

1- سیم وکابل سیمکو

شرکت سیمکو در سال 1347 در تهران پایه‌گذاری شد و در سال 1354 به منظور توسعه و استفاده از تكنولوژی مدرن، كارخانه اين مجموعه به شهر رشت منتقل گرديد و در زمينی به مساحت 150000 متر مربع و با ظرفيت اسمی 15000 تن به مرحله بهره‌برداری رسيد. این شرکت در سال 1376 برای اولین بار در ایران تولید کابل 20 کیلوولت با استفاده از تکنولوژی Gas Curing را شروع نمود و در سال 1377 تولید کابل 63 کیلوولت را آغاز نمود و گواهینامهTypetest از آزمايشگاه بين المللی KEMA كشور هلند را اخذ و به عنوان اولين توليد كننده اين كابل در ايران لوح تقدیر دریافت نمود. شرکت سیم و کابل سیمکو همیشه پیشرو در تولید کابل های باکیفیت و متنوع بوده است و با گذشت نيم قرن همچنان خود را متعهد به تامين نيازهای جامعه میداند و برای توسعه و پيشرفت اين مرز و بوم تلاش می كند. این برند جزو فهرست محبوب بهترین مارک سیم و کابل برق ساختمان قرار دارد زیرا که سیم های با کیفیت زیاد و پرطرفداری را تولید می کند.

https://simcocable.com/

2- شرکت صنعتی الکتریک خراسان (افشارنژاد)

پایه‌گذار شرکت صنعتی الکتریک خراسان (مرحوم علی افشارنژاد) که توزیع کننده لوازم برقی در لاله زار تهران و در ارگ مشهد بود، تولید اولین سیم‌های برق را در مشهد به مرحله اجرا گذاشتند و بعدها شرکت صنعتی الکتریک خراسان در سال ۱۳۴۵تاسیس شد. شرکت صنعتی الکتریک خراسان با یک خط تولید ایتالیایی همکاری و سیم های تابیده مسی را از ژاپن وارد نمود همین امر سبب شد تا در سالهای بعد بتواند تکنولوژی تولید کابل را دریافت نماید. سیم و کابل شرکت صنعتی الکتریک خراسان مشتریان ویژه از جمله شرکت های توزیع برق، شرکت های نفت و پتروشیمی و .... دارد. این شرکت با به کارگیری از تجهیزات و ماشین آلات مدرن و پیشرفته در تولید محصولات متنوع و با کیفیت پیشگام است و در سالهای متمادی به عنوان تولید کننده برتر در استان خراسان و سطح کشور شناخته شده است.

3- سیم و کابل یزد

شرکت سیم و کابل یزد فعالیت خود را در سال 1359 آغاز نمود. در ابتدا این مجموعه فقط در زمینه تولید سیم فعالیت می نمود اما در ادامه با افزایش روزافزون تقاضا با خرید ماشین آلات و تجهیزات و نصب آنها تولید کابل را شروع نمود. این شرکت گواهینامه و استانداردهای مختلفی را جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات و همچنین رضایت مشتری کسب نموده است. ظرفیت تولیدات این شرکت 25000 تن در سال می باشد. بنابراین بخش بزرگی از نیازهای صنایع مختلف کشور از این شرکت تامین می شود.

4- سیم و کابل البرز

شرکت کابل البرز در سال 1357 با 35000 مترمربع فضای سرپوشیده جهت تولید و زمینی به مساحت 120000 مترمربع جهت خدمات در شهر صنعتی البرز آغاز به کار نمود. این شرکت یکی از پیشروترین تولیدکنندگان کابل در ایران است. کابل های فشار متوسط تا 33 کیلوولت و فشار قوی تا 132 کیلوولت از تولیدات این شرکت می باشد. این کارخانه امروزه ظرفیت تولید تقریبا 16000 تن مس و 4000 تن آلومنیوم در سال  را دارد. این شرکت با توجه به نیازهای کشور به کابل فشار قوی، با استفاده از متخصصین خود اقدام به احداث خطوط فشار قوی تا 132 کیلوولت نموده است. شرکت کابل البرز گواهینامه های استاندارد ایران برای کابل های فشار متوسط و فشار قوی و همچنین گواهینامه ISO 9001:2015 را دریافت نموده است.

5- سیم و کابل مغان

شرکت سیم و کابل مغان در سال 1361 در شهرستان شاهرود واقع در استان سمنان تاسیس شد. این شرکت فعالیت خود را با تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف به ویژه در بخش صنعتی و ساختمانی آغاز نمود. با افزایش تقاضای سیم و کابل مخابراتی این شرکت اقدام به تاسیس واحد جدید کابل های مخابراتی نمود. این شرکت با توجه به گسترش بخش های مختلف صنعت و نیاز به کابل های فشار متوسط و فشار قوی، فاز دوم طرح توسعه را اجرایی نمود. شرکت سیم و کابل مغان با داشتن ماشین آلات مدرن اروپایی یکی از بزرگترین و جدیدترین کارخانجات کابل سازی در کشور می باشد. شرکت تولیدی سیم و کابل مغان با استفاده از متخصصین و همکاری اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی محصولات خاصی که امکان واردات آن وجود ندارد را تولید می نماید. همچنین این شرکت قادر به طراحی و تولید انواع کابل با توجه به شرایط خاص هر پروژه و مطابق با نیازهای مشتری می باشد.

6- سیم و کابل همدان

در سال 1361 شرکت صنایع سیم و کابل همدان توسط بخش خصوصی با احداث سالنی برابر با 3000 متر مربع در همدان تاسیس گردید. این شرکت در سالهای آتی با اضافه نمودن سالن و ماشین آلات جدید و مدرن برنامه های توسعه ای خود را گسترش داد. ماشین آلات تولیدی این شرکت از معروفترین سازندگان جهانی از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، چین و کانادا می باشد. این شرکت توانسته سیستم مدیریت کیفیتISO 9001:2015، حفاظت از محیط زیستISO14001:2015، ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001:2007 و گواهی CE MARKING را دریافت نماید. هدف کلی شرکت صنایع سیم و کابل همدان ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

7- سیم و کابل سیمیا

شرکت سیمیا در سال 1360 با نام الکتریکال به ثبت رسید ولی چندی بعد نام زیبای سیمیا برای این شرکت انتخاب و ثبت شد. شرکت سیمیا مانند سایر شرکت های معتبر و پویا گام به گام مراحل رشد و توسعه را تجربه نمود. هم اکنون کارخانه سیمیا با ظرفیت تولید سالیانه بیش از 18000 تن انواع سیم و کابل برق و مخابراتی و همچنین با به‌کارگیری بیش از 200 نفر پرسنل توانمند و متخصص، قادر به تولید حدود 850 نوع و سایز از سیم و کابل های مختلف می باشد. در حال حاضر کارخانه سیمیا ماشین آلات متنوعی از بهترین تولیدکنندگان اروپایی با تکنولوژی روز دنیا را دارد و در خصوص حفظ و بهبود کیفیت آزمایشگاه مجهزی را راه‌اندازی نموده است. در همین راستا گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت (ISO-17025, ISO-45001, ISO-14001, ISO-9001) و گواهینامه کیفیت اتحادیه اروپا (CE) را دریافت نموده است.

8- سیم و کابل مشهد

شرکت سیم و کابل مشهد از سال 1370 شروع به کار نمود. این شرکت در ابتدا فقط محصولات ساختمانی تولید می نمود اما در مدت زمان کوتاهی، سهم قابل توجهی از تولید سیم و کابل کشور را برعهده گرفت. شرکت سیم و کابل مشهد با کسب مجوزهای استاندارد و ایزو توانسته به برترین شرکت تولید سیم و کابل تبدیل شود و با ورود به عرصه تولید کابل های مخابراتی پروژه های شرکت مخابرات استانهای بزرگ کشور از جمله تهران و خراسان و مازندران و .... را برعهده گرفت.

9- کابل ابهر

کابل ابهر در سال 1371 تاسیس شد. این شرکت بزرگترین تولیدکننده و تامین کننده کابل های برق با کیفیت با ولتاژ بالا می باشد. تنوع محصولات در زمان ورود به بازارهای مختلف، همراه با دانش و نوآوری محققان این مجموعه موجب شده است تا پیشرفتهای روزافزونی داشته باشد. مجموعه کابل ابهر یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های صنایع برق در خاورمیانه را دارد و نخستین تولید کننده کابل های فشار قوی می باشد. کابل های این شرکت در پروژه های برجسته در ایران و در سطح بین المللی مورد استفاده قرار میگیرند.

10- سیم و کابل رسانا

شرکت رسانا در سال 1372 با تلاش متخصصین و جهت تامین بخشی از سیم و کابل موردنیاز کشور تاسیس گردید. در سال 1391 کارخانه جدید رسانا کابل به منظور افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات و پاسخگویی بهتر به مشتریان و به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات به بهره‌برداری رسید. شرکت رسانا کابل به عنوان یکی از اصلی ترین فعالان صنعت سیم و کابل به دنبال گسترش بازارهای داخلی و خارجی، تولیدات خود را با بهره‌گیری از فن آوری های نوین ارتقاء بخشیده است. هدف این شرکت همواره ارائه بهترین کیفیت کالا برای مصرف کنندگان بوده و افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود مستمر در کیفیت اصولی اساسی برای آنها می باشد.

نتیجه گیری

ما سعی نمودیم در این مقاله برندهای برتر در حوزه سیم و کابل برق ساختمان را به شما معرفی کنیم و نقاط قوت و مهارتهای تولیدی هر یک از کارخانجات سیم و کابل برق ساختمان را برای شما بیان کنیم. لازم به ذکر است که این برندهای خوشنام و پرطرفدار در بازار و بسیاری دیگر از همکاران صنفی در این حوزه، در تلاش هستند تا به تولید محصولات با کیفیت بپردازند. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی جهت خرید سیم و کابل می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی الکتریکی شطرنجی در ارتباط باشید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد