صفر تا صد راه‌اندازی مغازه الکتریکی

صفر تا صد راه‌اندازی مغازه الکتریکی

در این مقاله می خواهیم مراحل راه‌اندازی مغازه الکتریکی یا فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی را با هم بررسی کنیم.

از آنجایی که لوازم الکتریکی بخش جدانشدنی از زندگی امروزه افراد است لذا راه‌اندازی یک مغازه الکتریکی یا فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی می تواند کسب و کاری پرسود و موفق باشد. در این مقاله می خواهیم مراحل راه‌اندازی مغازه الکتریکی یا فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی را با هم بررسی کنیم و به سوالات مهمی راجع به این شغل پاسخ دهیم مثل:

  • چرا شغل لوازم الکتریکی خوب است؟
  • برای راه‌اندازی لوازم الکتریکی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟
  • یک فروشگاه الکتریکی لوازم برق چقدر درآمد دارد؟
  • لیست محصولات قابل فروش برای راه‌اندازی مغازه الکتریکی کدام است؟
  • از کجا تجهیزات الکتریکی به صورت عمده خرید کنیم؟

چرا شغل لوازم الکتریکی خوب است؟

اگر شما در رشته های فنی و حرفه ای برق و الکتریک (برق صنعتی، برق ساختمان، برق و الکترونیک و ...) تحصیل کرده باشید و یا به کارهای فنی علاقه داشته باشید و چند دوره در حوزه برق ساختمان گذرانده باشید می توانید با تاسیس یک لوازم الکتریکی شغل پرسودی داشته باشید.

باید توجه داشته باشید که شغل الکتریکی با سایر شغل ها مثل فروشندگی لباس یا راه‌اندازی سوپرمارکت تفاوت دارد چرا که مطمئناً محصولاتی که در مغازه شما فروخته می شود مقداری تخصصی بوده و باید بتوانید مشتری را راهنمایی کنید و یا حتی نحوه نصب و راه‌اندازی برخی از تجهیزات ساده را بلد باشید. معمولاً اکثر مردم برای تامین روشنایی خانه و محل کار خود به نور و در نتیجه لامپ نیاز دارند، پس اگر لامپ بسوزد باید به سراغ اولین مغازه الکتریکی بروند و لامپ تهیه نمایند. همچنین در اکثر خانه ها انواع چراغ، فازمتر، کلید و پریز، چسب برق، محافظ برق، باتری و کلی لوازم الکتریکی دیگر هست که نبودشان باعث اختلال در روند زندگی خواهد شد.

در کنار فروش لوازم الکتریکی اگر تعمیرات لوازم برقی را هم بلد باشید، مراجعینی برای کارهای خدماتی خواهید داشت که باعث افزایش چشم گیر درآمدتان می شود اما اگر فقط در زمینه تهیه و فروش کالاهای الکتریکی تخصص دارید می توانید از یک برقکار حرفه ای به صورت پیمانکار یا به صورت شاگرد مغازه استفاده کنید تا سوددهی مغازه شما بالاتر برود. زیرا علاوه بر درآمدی که از طریق تعمیرات برق ساختمان به دست می آورید می توانید لوازم الکتریکی خود را به فروش برسانید.

برای راه‌اندازی لوازم الکتریکی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

برای راه‌اندازی یک مغازه الکتریکی باید مراحل زیر را طی کنید تا به موفقیت برسید.

  1. کسب اطلاعات اولیه درباره لوازم الکتریکی
  2. تعیین مکان مناسب برای مغازه
  3. گرفتن پروانه کسب
  4. تامین لوازم الکتریکی فروشگاه
  5. تهیه و نصب دکور و قفسه بندی

1- پیدا کردن آشنایی اولیه با لوازم الکتریکی

در قدم اول قبل از مغازه زدن شما باید درباره لوازم الکتریکی مطالعه نمایید و آگاهی لازم را کسب نمایید. زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد لوازم برقی و الکتریکی نمی توانید مشتری جذب کنید. شما باید یک سری اطلاعات کلی درباره وسایل اصلی داشته باشید تا بتوانید مشتریان خود را برای خرید راهنمایی کنید و آنها را تشویق به خرید کنید. همچنین باید درباره برندهای معروف بازار هم اطلاعات داشته باشید و بدانید چه محصولاتی از هر برندی را تهیه نمایید.

2- تعیین مکان مناسب برای مغازه

شما می توانید مغازه بخرید یا اجاره کنید اما مهم است که قبل از همه مشخص کنید که در چه منطقه ای و با چه هدفی قرار است شروع به کار کنید.

برای شغل الکتریکی دو راه برای انتخاب و اجاره مغازه دارید:

  • اجاره مغازه در راستای فروشندگان تجهیزات الکتریکی و برق
  • اجاره مغازه در محل (منطقه مسکونی)

اگر بخواهید در بازار و مکان های پر رفت و آمد مغازه بزنید نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارید و برای رقابت با سایر فروشندگان تجهیزات الکتریکی و برق باید قیمت رقابتی داشته باشید زیرا شما در کنار مغازه های بسیار دیگری هستید و سر زدن به همه آنها برای مشتریان آسان خواهد بود اما در حالت کلی قرارگیری مغازه در کنار محل های پررفت و آمد پاخور بهتری دارد و همواره مشتری خواهید داشت.

اگر بخواهید مغازه لوازم الکتریکی در مناطق مسکونی بزنید توجه داشته باشید که با مغازه ی قدیمی در حال کار فاصله زیادی داشته باشید زیرا در ابتدای کار یک رقیب کارکشته برای شما خطرناک می باشد. برای موفقیت در منطقه مسکونی داشتن مغازه تکمیل الکتریکی و فروش لوازم با قیمت منصفانه، به همراه دانش فنی و خدماتی، در موفقیت شما تاثیرگذار است.

3- گرفتن مجوز کسب

برای راه‌اندازی مغازه الکتریکی مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به مجوز دارید. برای اخذ پروانه کسب یا جواز کسب الکتریکی باید به اتحادیه صنف فروشندگان لوازم الکتریکی استان خود مراجعه نمایید. برای گرفتن جواز کسب نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک تحصیلی حداقل سیکل، سند مالکیت یا اجاره نامه و گواهی عدم اعتیاد است. توجه داشته باشید که آقایان باید گواهی پایان خدمت یا معافیت یا اشتغال به تحصیل داشته باشند. با تکمیل پرونده و پرداخت حق عضویت و بازرسی اتحادیه در صورت عدم مشکل و تاییدیه کارشناس جواز کسب الکتریکی برای شما صادر می شود.

4- خرید لوازم الکتریکی

بعد از انتخاب مغازه و گرفتن مجوز کسب و کار، موقع تامین کالای موردنیاز برای کسب و کار الکتریکی است. از آنجایی که قرار است در مغازه تجهیزات الکتریکی بفروشید بهتر است لوازم الکتریکی متنوعی را در مغازه تان داشته باشید. برای یک مغازه الکتریکی یا فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی محصولاتی همچون لامپ و روشنایی، باتری و شارژر، سیم و کابل، آنتن و گیرنده دیجیتال و ... می تواند جزو محصولات موردنیاز مشتریان باشد. در این مرحله باید اقدام به خرید عمده کنید تا بتوانید سود خوبی کسب کنید. توصیه می کنیم برای خرید لوازم الکتریکی با قیمت مناسب به صفحه خرید عمده فروشگاه الکتریکی شطرنجی مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5- خرید قفسه و ویترین

بعد از خرید وسایل شما باید آن ها را در مغازه بچینید و نمی توانید اقلام خریداری شده را روی زمین بچینید بنابراین باید مغازه تان را قفسه بندی کنید تا بتوانید به راحتی آن ها را در جای مناسب قرار دهید. قفسه بندی خوب باعث بهتر به نظر رسیدن مغازه و استفاده بهینه از فضا می شود.

ویترین هر مغازه یا فروشگاهی نحوه ارتباط مردم با کار شما را تعیین می کند. اگر ویترین مغازه شلوغ و کثیف باشد مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد. سعی کنید برای بالابردن جذابیت ویترین مغازه از افراد با سلیقه کمک بگیرید و از لامپ ها و چراغ های زیبا و روشن استفاده کنید.

حتما توجه داشته باشید که مغازه را تمیز نگه دارید و به صورت منظم همه جا را تمیز کنید. مغازه خاک گرفته و نامرتب مانند یک مکان متروکه است که آدم رغبت نمی کند پا به داخل آن بگذارد.

یک فروشگاه الکتریکی لوازم برق چقدر درآمد دارد؟

میزان درآمد ماهیانه شما به موارد مهم زیادی بستگی دارد از جمله

  • میزان سرمایه و کامل بودن اجناس مغازه
  • میزان مشتری و خوب بودن پاخور مغازه
  • میزان گرفتن پروژه های عملی
  • میزان سود اجناس

یک مغازه الکتریکی ممکن است ماهیانه 80-90 میلیون را تجربه کند و یکی دیگر ممکن است رقم 3-2 میلیونی داشته باشد که این رقم بسیار وابسته به موارد بالا می باشد.

هرچه شما بتوانید پروژه های برقی بیشتری بگیرید مطمئناً درآمد شما نیز افزایش می یابد. پس اگر پشتکار داشته باشید و خلاق باشید مطمئناً می توانید درآمد خوبی را از راه‌اندازی مغازه الکتریکی کسب کنید.

لیست محصولات قابل فروش برای راه‌اندازی مغازه الکتریکی کدام است؟

در هنگام راه‌اندازی مغازه الکتریکی در ابتدا به سراغ اجناس پرفروش برقی بروید. مثلا لوازم برق ساختمان و روشنایی پرفروشتر از تجهیزات برق صنعتی است.

  • انواع سیم افشان 1، 1.5، 2.5 و ...
  • انواع سیم تلفن و آنتن وکواکسیال
  • انواع لامپ رشته ای و ال ای دی
  • انواع ریسه های شلنگی
  • انواع کلید و پریز
  • انواع پنل های روشنایی
  • انواع لامپهای فلوئورسنت و مهتابی
  • انواع کلید کولر
  • انواع تایمر و چشمی راه پله
  • آیفون صوتی و تصویری
  • شستی های زنگ
  • انواع سرپیچ، دوشاخه، سه راهی، محافظ برق
  • انواع فیوز
  • انواع کلیدهای محافظ جان
  • انواع جعبه فیوز
  • تجهیزات برقکاری مانند فنر، سیم چین و ...
  • انواع چراغ های سیگنال
  • انواعکنتاکتور و بی متال
  • فتوسل
  • کنترل فاز وکنترل بار
  • و ...

از کجا تجهیزات الکتریکی به صورت عمده خرید کنیم؟ 

مطمئنا یکی از سوالات شما در ابتدای راه‌اندازی مغازه الکتریکی این است که محصولات را از کجا تهیه کنیم، شما برای خرید عمده تجهیزات چند راه پیش رو دارید.

  1. خرید از عمده فروشان استان خود
  2. خرید از عمده فروشان تهران (اطراف جمهوری و لاله زار)
  3. خرید از نمایندگیهای معتبر هر برند
  4. خرید از کارخانه سازنده

شما با استفاده از روش های فوق میتوانید اجناستان را تهیه نمایید و حتما هم نیازی به خرید حضوری نیست و پس از گذشت مدتی تمام سفارشات شما با تلفن ارسال می شود و در باربری و یا در مغازه تحویل خواهید گرفت.

خرید از کارخانه سازنده مستلزم خریدهای بالا می باشد و بعضا نیز بعضی از برندها فقط فروش از طریق نمایندگی را دارند.

شما عزیزان از طریق سایت فروشگاه بازرگانی شطرنجی می توانید انواع کالاهای الکتریکی و برق ساختمان را به صورت عمده و با تخفیفات ویژه خریداری نمایید و یا با همکاران ما در قسمت فروش جهت راهنمایی و مشاوره در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

توجه داشته باشید فروشگاهی موفق می‌شود که بتواند محصولات کاملی ارائه کند تا بتواند تمام نیازهای مشتریان خود را با توجه به تنوع جنس و قیمت تامین کند و ریسک این صنعت نداشتن تجربه، دانش فنی کافی، برخورد ناصحیح با مشتریان(بی توجی)، انتخاب محل نامناسب برای تاسیس فروشگاه، عدم توانایی در حل مشکل مشتری (نداشتن محصول) و راهنمایی غلط و ارائه محصول بی کیفیت به مشتری و مهم تر از همه عدم صداقت در معامله که برای هر کسب و کاری چیزی جز سم نیست. برای خرید‌های عمده هم میتوانید وارد بخش خرید عمده الکتریکی شطرنجی شده و درخواست خودتون رو ثبت کنید، البته بخش خرید عمده برای مشتریان مزایای ویژه‌ای هم دارد که میتوانید با بخش فروش تماس گرفته و در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد