معرفی پروژه هتل فرشته پاسارگاد

معرفی پروژه هتل فرشته پاسارگاد

شرکت هتل فرشته پاسارگاد در سال 1389 تاسیس شده است و در حوزه ایجاد زمینه و زیر ساخت، تسهیلات و تاسیسات به منظور گسترس صنعت گردشگری فعالیت دارد. این امر با تجهیز نمودن هتل ها، هتل آپارتمان ها، مراکز گردشگری و تفریحی انجام می پذیرد.به عنوان مهمترین شریک تجاری این مجموعه می توان به شرکت پاسارگاد تورز اشاره نمود که در سال 1368 تاسیس گردیده و موفق ترین وارد کننده توریست از کشورهای مختلف جهان به داخل کشور می باشد. این شرکت توانسته جوایز و تقدیرنامه های زیادی در این زمینه از سازمان های داخلی و خارجی اخذ نماید.

هتل فرشته پاسارگاد

اهداف پروژه

شرکت هتل فرشته پاسارگاد یک مجموعه کاملا خصوصی می باشد که برنامه ریزی و روش های مناسب برای صادرات غیر نفتی و تعامل سازنده با اقتصاد جهان، از اهداف اصلی این شرکت بوده و در دستور کار آن قرار دارد. از اهداف این شرکت می توان به ساخت 10 هتل زنجیره ایی در شهرهای توریستی ایران و کشور های حاشیه دریای خزر اشاره نمود.

نخستین پروژه این شرکت به نام هتل آپارتمان نشتارود در استان مازندران می باشد و دومین پروژه در دست احداث با نام هتل فرشته پاسارگاد واقع در تهران می باشد ،و برای سومین پروژه می توان از پروژه ساخت هتل آپارتمان در استان گیلان نامبرد که با هدف ورود کشتی های تفریحی و امکانات کامل رفاهی و در راستای تقویت صنعت گردشگری قدم راسخی خواهد بود.

معرفی طرح هتل فرشته پاسارگاد

شهر تهران با جمعیتی بالغ بر چهارده میلیون نفر به عنوان پایتخت مراودات تجاری و سیاسی کشور، در حال حاضر از فقدان هتل پنج ستاره منطبق با استاندارد های جهانی رنج می برد. در نتیجه این شرکت تخصصی در حوزه گردشگری، پروژه هتل فرشته پاسارگاد را در پاسخ به همین کمبود برای ارتقای سطح کیفی صنعت هتلداری در ایران تعریف نموده است، تا علاوه بر ایجاد شغل و همپا شدن با دیگر کشور ها در صنعت توریست و گردشگری، به نمای ظاهری شهر تهران نیز بیافزاید.

طراحی هتل فرشته پاسارگاد

سازه این هتل برجی شامل 46 طبقه و زمینی به متراژ  4500 مترمربع و با زیربنایی در حدود 106 هزار متر مربع ساخته خواهد شد. این مجموعه شامل 623 واحد پارکینگ استاندارد، 47 واحد تجاری مختص هتل، 2 هزار مترمربع فضای اداری ساختمان، 10 واحد رستوران و کافی شاپ که در طبقات مختلف بوده و با معماری و دکوراسیون متفاوت فضای خدماتی مناسبی در این زمینه را ارائه خواهد نمود، تالار مراسمات و سالن اجتماعات با ظرفیت هزار نفر، اتاق ها و سالن های مخصوص جلسات، 300 واحد شامل اتاق ها و سوئیت های هتل و 40 واحد هتل آپارتمان می باشد. همچنین مجموعه استخر، اسپا و سالن بدنسازی در دو طبقه و مشاعات و لابی های بسیار وسیع از دیگر ویژگی های این پروژه می باشد.

تعداد 26 دستگاه آسانسور با سرعت و ظرفیت های متفاوت و 6 دستگاه پله برقی وظیفه حمل نقل عمودی در این پروژه را بر عهده دارند.

طراحی مفهومی زاها حدید

قطعا یکی از مهمترین ویژگی های این پروژه طراحی مفهومی و بسیار زیبای صورت گرفته توسط شرکت زاها حدید می باشد. زاها حدید زنی اصالتا عراقی و ساکن کشور انگلیس می باشد که در حال حاضر یکی از معروف ترین معماران در جهان است و با تعداد 950 پروژه در 44 کشور مختلف دنیا و لیست چشم گیری از جوایز و افتخارات کسب شده توسط وی، تنها زن برنده جایزه معماری پریتزکر (Pritzker Architecture Prize) در تمام جهان چهره سرشناس و معروفی محسوب می شود.

سبک طراحی زاها حدید بسیار بلند پروازانه و منحصر به فرد بوده که شامل طیف وسیعی از موضوعات مانند نمای ساختمان و مبلمان داخلی و غیره می باشد. طرح ارائه شده برای این پروژه بسیار متفاوت از فرم های متداول ساختمان سازی در ایران می باشد که می تواند تحولی در معماری شهر تهران محسوب شود.

موقعیت مکانی و دسترسی

سازه در دست ساخت هتل فرشته پاسارگاد در منطقه الهیه و در ضلع غربی باغ سفارت روسیه واقع است. مجاورت این پروژه با باغ سفارت روسیه که در متراژ بسیار زیادی فاقد ساخت ساز خواهد بود، باعث شده تا دید این پروژه به سمت شرق تهران کاملا آزاد باشد.

برای دسترسی به هتل فرشته پاسارگاد می توان از طریق راه های اصلی شامل بزرگراه های صدر و مدرس وخیابان شریعتی و دسترسی های فرعی از خیابان های آفریقا ، فرشته و الهیه اقدام نمود.

سازه ساختمان هتل فرشته پاسارگاد

یکی از مهمترین چالش های این پروژه سازه بسیار پیچیده و غیر معمول این ساختمان 46 طبقه می باشد. 42 متر از ساختمان در داخل زمین قرار دارد، 30 متر بین دو گذر شرقی و غربی واقع شده است و بر روی این پایه، برج 138 متری قرار گرفته است. مهم ترین المان سازه ای پروژه متشکل از سه عدد کُر بتنی است که از روی فوندانسیون تا بالاترین طبقه برج امتداد یافته است و این سازه 210 متری را مهار می کند. سازه 16 طبقه تحتانی را ترکیبی از ستون ها، پدستال ها، دیوار های حائل و اسلب های بتنی با مقاومت سی 50 تشکیل می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد