دانستنی های جالب دکوراسیون و نورپردازی

دانستنی های جالب دکوراسیون و نورپردازی

با گذشت زمان و تولد لامپ های LED توقع ما از لامپ ها کمی افزایش پیدا کرد. امروزه LEDها گزینه های بسیاری برای تزئین منزل به شما ارائه می دهند.

چگونه نورپردازی انجام دهیم؟

نورپردازی ساده‌تر از آن است که فکر می کنید. در زیر نکاتی که در نورپردازی باید مورد توجه قرار دهید را با هم بررسی می کنیم.

توجه به جزئیات در نورپردازی

روشن کردن لامپ در گذشته صرفاً به دلیل روشنایی و غلبه بر تاریکی بود و به نوعی همین که لامپ ها در کنار آن مقدار از گرما نوری هم تولید می کردند از آن ها قدردان بودیم. اما با گذشت زمان و تولید لامپ های LED توقع ما از لامپ ها کمی افزایش پیدا کرد. امروزه LEDها گزینه های بسیاری برای تزئین منزل به شما ارائه می دهند. با استفاده از آن ها شما طیف گسترده ای از دما، رنگ، سطح و فرم های لومن را در اختیار دارید و می توانید با توجه به فضای خانه ی خود لامپ مناسب خود را انتخاب کنید. لامپ های LED همه‌کاره هستند و قابل تنظیم می باشند. آنها می توانند در مکانهای مختلفی در خانه قرار بگیرند و به روش های گوناگونی به سقف یا دیوار متصل شوند. LEDها همچنین در شکل های متفاوتی از جمله حباب و نوار در بازار موجودند که همین تنوع ظاهری دست طراحان داخلی را برای استفاده از آنها بسیار باز می گذارد. نوارهای LED اساساً از طریق پشتشان که حالت چسبی دارد یا از طریق گیره هایی که قدرت تحمل وزن آن ها را داشته باشد قابل نصبند. در این مقاله می خواهیم به بررسی شکل های مختلف LED ها و راه های جذاب به کار بردن آنها در طراحی خانه بپردازیم.

تاکید بر جزئیات در نورپردازی

نورهای LED یکی از ارزان ترین راه های دکوراسیون داخلی است که از طریق آنها می توانید به اهداف متعددی در اجرای یک طراحی دست یابید. شما می توانید نوارهای LED را در خانه خود نصب کنید. این گزینه یک راهکار عالی برای تاکید بر روی سقف است که به وسیله آن می توانید یک جزئیات معماری خاصی را در کانون توجه قرار دهید و در ورودی خانه حس گرم ایجاد کنید. این اولین چیزی است که میهمانان می بینند که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اگر در خانه یا آپارتمانی بزرگتر زندگی می کنید، می توانید جزئیات هر دیوار را با برجسته کردن توسط نوارهای LED مشخص کنید. استفاده از این نوارها در حاشیه ی کابینت ها نیز از شگردهایی است که در طراحی امروزی بسیار کاربرد دارد.

نورپردازی در حمام

حمام جایی است که معمولا فراموش می کنیم یا حداقل اولویت کمتری به دکور و روشنایی آن می دهیم. علاوه بر نصب نور پس زمینه در پشت آینه، راه های خلاقانه تری نیز وجود دارد. شما می توانید با ارائه نوارهای روشنایی LED فضای فوق‌العاده ای را با حداکثر انرژی ایجاد کنید. باید در نظر داشته باشید که حمام اغلب محلی است که رطوبت فراوانی در آن وجود دارد پس در انتخاب لامپ های مربوط به آن، چه نواری و چه حبابی، از ضد آب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نورپردازی آشپزخانه توسط سنسور نور کابینت

یک آشپزخانه مدرن و رویایی ویژگی هایی دارد که در عین سادگی بسیار توجه را جلب می کنند. سنسورهای کابینت یکی از این ویژگی هاست. شما با استفاده از این سنسورها چند هدف را نشانه می گیرید. اول این که می توانید در تاریکی تمام نقاط کور کابینت را ببینید و لوازم موردنیاز خود را پیدا کنید. دوم اینکه این نوارهای LED که به سنسور متصل اند در زیبایی آشپزخانه و کابینت ها بسیار مؤثر هستند. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های این سنسورها عملکردی است که آن ها در صرفه جویی مصرف برق دارند.

خداحافظی با سایه

لامپ های LED نواری در پشت آینه، سایه ها را به حداقل می رساند. امروزه می بینیم که این نوع نورپردازی در خانه ها روز به روز محبوب تر می شود. نور پس زمینه در پشت آینه یک روش به روز شده در مورد لامپ های نواری است. این کار یک درخشش نرم و آرام ایجاد می کند و یک سطح بسیار سبک و سایه هایی بسیار محدود را فراهم می کند که وقتی خودمان را در آینه می بینیم حس بهتری پیدا می کنیم.

لامپ های نواری و قفسه ها

نوارهای LED برای قفسه ها بسیار ایده آل هستند. اگر تصمیم دارید از نورپردازی در قفسه های خود استفاده کنید، آنها می توانند به شکل تاثیرگذاری در برجسته کردن کتاب ها، مجموعه ها یا مجسمه های مورد علاقه شما کمک کنند. نوارهای LED تقریباً 90 درصد انرژی کمتری نسبت به سایر لامپ ها مصرف می کنند. به طور کلی، نوارهای LED تجاری بیش از 70000 ساعت طول عمر را به شما می دهند که یک رقم فوق‌العاده به حساب می آید. البته این نکته نیز قابل ذکر است که با گذشت زمان شدت نور این لامپ ها کم می شود.

LED نواری در کنار پله ها

یکی از کاربردهای اصلی این LED ها در کنار پله ها و نرده هاست. در بیشتر موارد، نورپردازی روی پله ها نه تنها برای زیباسازی، بلکه از نظر ایمنی و راحتی در عبور و مرور کاربرد بسیاری دارند. بنابراین لامپ های نواری در این جا نیز کاربرد بسیار به صرفه و مفیدی دارند.

فضا را بزرگ نشان دهید

احتمالا شنیده اید که دیوارهای سفید فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهند؟ در مورد استفاده از نورپردازی نواری برای مبلمان نیز همین امر وجود دارد. اگر نوارهای LED را زیر مبلمان اضافه کنید، نه تنها درخشش بی نظیری را ایجاد می کند بلکه باعث می شود فضا به طرز چشمگیری بزرگتر دیده شود. لامپ های LED نواری در کنار تمام کاربردهای فوق، ویژگ های خاصی دارند که آن ها را از دیگر ابزارهای دکوراسیون جدا می کند. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها می پردازیم.

- انعطاف پذیری در جهت نور

نور لامپ های LEDنواری جهت دار یا متمرکز است در حالی که لامپ های دیگر نور را در همه ی جهت ها ساطع می کنند. نور جهت دار به دلیل امکان تمرکز بر روی فعالیت های خاص، به لامپ های LED نواری برتری داده است.

- درجه کیفیت لامپ های LED

مانند لوازم خانگی و لوازم برقی که دارای برچسب انرژی هستند، لامپ های LED استاندارد نیز این برچسب را دارند که یکی از ابزارهای تعیین کیفیت آنها است. پس همیشه قبل از خرید به قدر کافی جستجو کنید و از کیفیت بالای لامپی که می خواهید تهیه کنید، مطمئن شوید.

- رنگ نور در لامپ های LED نواری

لامپ های رشته ای نور زرد رنگ یا سفید از خود ساطع می کنند و اکثر ما با همین نورها بزرگ شدیم. این نورها در برابر نورهایی با رنگ سردتر، تیره و کدر به نظر می رسند. اما باید این را بدانید که طیف های سردتر نور در واقع طبیعی تر هستند، درست مانند نور روز که سرد و درخشان است. لامپ های نواری با استفاده از طبیعی ترین حالت نور، رخ بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی می دهند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد