معرفی برند لامپ نور (Noor Lamp)

معرفی برند لامپ نور (Noor Lamp)

  • تاریخ: دوشنبه 15 مرداد 1403 - 14:08
  • صفحه: مجله
  • بازدید: 73

معرفی برند لامپ نور (Noor Lamp)

لامپ نور (Noor Lamp) یک برند ایرانی است که در سال 1363 فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید انواع لامپ‌ های رشته‌ای آغاز کرد. این شرکت ادعا می‌ کند که با بهره‌گیری از تکنولوژی بروز و نیروی کار خلاق، محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کرده که این امر لامپ نور را به عنوان برندی قابل اطمینان در بازار ایران تبدیل کرده است. محصولات این برند عموماً دارای طول عمر بالا هستند و با گارانتی معتبر ارائه می‌شوند.

 

معرفی شرکت لامپ نور

تضمین کیفیت و محصولات لامپ نور

شرکت لامپ نور با نزدیک به نیم قرن سابقه در تولید انواع لامپ در سطح کشور، یکی از شرکت‌ های پیشتاز در این حوزه است که با تولید انواع محصولات روشنایی با کیفیت و ارائه خدمات پشتیبانی، گارانتی و ضمانت‌ نامه معتبر، به رشد صنعت روشنایی کشور کمک کرده و استفاده از محصولات روشنایی تولید داخلی را در بازار ترویج داده است.

 

توسعه فناوری و همکاری‌های بین‌المللی

این شرکت از ابتدا به آموزش، کیفیت و تکنولوژی به روز توجه داشته و با بیش از ربع قرن تجربه به عنوان یک پیشتاز در این حوزه تلقی می‌شود. همکاری با شرکت اسرام آلمان در تولید لامپ‌ های بخاری و بخار سدیم تحت نام تجاری اسرام ایران، همچنین تولید سایر محصولات نور با مشارکت این شرکت، از دستاوردهای مهم شرکت لامپ نور در ارتقای کیفیت و اعتبار آن است.

 

محصولات و خدمات لامپ نور

اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت لامپ نور شامل تولید انواع لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های گازی مانند لامپ بخار جیوه، بخار جیوه مستقیم، بخار سدیم و متال هالید، محصولات ال ای دی از جمله لامپ ال ای دی و چراغ ال ای دی، و همچنین لامپ‌های دیگر از قبیل لامپ هالوژن، لامپ کم مصرف و لامپ فلورسنت در رنگ‌های مختلف می‌باشد. این شرکت همچنین لامپ‌های تخصصی از قبیل لامپ مادون قرمز، لامپ ماورا بنفش و لامپ گیاهی را تولید کرده و تجهیزات الکترونیک جانبی از قبیل بالاست، ایگنیتور و فازمتر نیز را تولید می‌کند.

   

محصولات شرکت لامپ نور

تلاش برای رشد فناورانه و صنعتی

در حال حاضر، شرکت لامپ نور با اعتقاد به قدرت خلاقیت بالای جوانان ایرانی، تمام تلاش خود را برای دستیابی به اوج‌های فناورانه و صنعتی به منظور رشد و پیشرفت کشور می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و پرسنل کارآمد، به امید به‌دست‌آوردن این هدف قدم می‌نهد.

شرکت لامپ نور همواره کیفیت را به عنوان اصل و مبنای اساسی تولیدات خود در نظر گرفته و برای دستیابی به این هدف، هیچ تلاشی رد نکرده است. رویکرد مدیریتی شرکت در ایجاد بستر و ارائه تجهیزات مناسب، همراه با تخصص‌های مورد نیاز، منجر به اخذ مجوزها، گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای متعددی شده است. برای مشاهده گواهی‌نامه‌ها، لطفا به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

 

معرفی برخی از محصولات برند لامپ نور

لامپ رشته ایی

لامپ‌ رشته‌ ایی، یا به عبارت دیگر لامپ حبابی یا التهابی (GLS)، یک منبع نور مصنوعی است که نور سفید درخشانی تابانده و منشأ نورسازی در محیط‌های مختلف است. این لامپ‌ ها از یک رشته نازک برای عبور جریان الکتریکی استفاده می‌کنند. حباب شیشه‌ ای از رشته در مقابل اکسیژن حفاظت کرده و از اکسیداسیون و آسیب به رشته جلوگیری می کند.

این نوع لامپ‌ها در اندازه‌ها و ولتاژهای گوناگونی تولید می‌شوند که نیازی به تجهیزات خارجی برای تنظیم ندارند، هزینه تولید این محصول پایین بوده و با هر دو نوع جریان مستقیم و متناوب سازگاری دارد. این لامپ‌ها در روشنایی خانگی و تجاری، نورهای متغیر، روشنایی مطالعه، روشنایی خودروها، مصارف تبلیغاتی و دکوراسیون به کار می‌ روند. بعضی از کاربردهای این لامپ‌ها شامل استفاده در دستگاه‌های جوجه‌کشی (برای گرمایش تخم مرغ‌ها)، نور گرمایی برای تانک‌های خزنده، گرمایش از راه دور، گرمایش صنعتی و مصارف خشک کردن، و همچنین در فرهای پخت آسان کاربرد دارد. 

لامپ‌های رشته‌ای به تدریج در بسیاری از کاربردها جای خود را به لامپ‌های فلورسنت، لامپ‌های فلورسنت فشرده، لامپ‌های تخلیه الکتریکی پرنور، ال‌ ای‌ دی‌ ها و سایر روش‌های نورپردازی دیگر می‌دهند که با ورود مقدار مشابهی انرژی، نور بیشتری تولید می‌کنند. 

  

لامپ رشته ای لامپ نور

لامپ‌ ال ای دی LED

لامپ‌ ال ای دی یا "دیودهای نوری"، یک نوع فناوری روشنایی است که بر پایه دیودهای نوری ساخته شده است. این لامپ‌ها ابتدا به عنوان منابع نور قرمز در دستگاه‌های الکترونیکی شناخته می‌شدند، اما با توجه به مصرف کمتر انرژی نسبت به سایر نوع لامپ‌ها، عمر زیاد و پیشرفت‌های فناوری، به رنگ‌های مختلف گسترش یافته و در صنعت روشنایی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

لامپ‌های LED دارای طول عمر و کارآیی الکتریکی بسیار بالا هستند که چند برابر لامپ‌های رشته‌ای و حتی لامپ‌های فلورسنت معمولی هستند. با استفاده از برخی تراشه‌ ها، ادعا شده است که قادر به تولید بیش از ۳۰۰ لومن نور در هر وات هستند. کارشناسان باور دارند که لامپ‌ های قدیمی یا رشته‌ای از مهمترین عوامل مصرف انرژی زیاد و در نتیجه افزایش گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند. به همین دلیل بسیاری از کشور ها برنامه‌ ها و سیاست‌ هایی را برای جایگزینی لامپ‌ های رشته‌ ای با فناوری‌ های مدرن‌تر مانند LED تدوین کرده‌اند، به امید کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست.

  

انواع لامپ گازی 

  1. لامپ بخار جیوه (Hg vapor lamp):
    لامپ بخار جیوه یک نوع لامپ گازی است که برای روشنایی محیط‌های بزرگ مانند خیابان‌ها، پارک‌ها و فضاهای عمومی استفاده می‌شود. این لامپ‌ها دارای یک لوله شیشه‌ای حاوی جیوه هستند که با عبور جریان الکتریکی از داخل، جیوه بخاری تولید می‌کنند که نور روشنی تولید می‌کند. از مزایای این لامپ‌ها می‌توان به عمر طولانی، نور روشن و کیفیت بالای نور آنها اشاره کرد.

  2. لامپ بخار سدیم (Sodium Vapor lamp):
    این نوع لامپ گازی از سدیم به جای جیوه استفاده می‌ کند. لامپ بخار سدیم برای روشنایی خیابان‌ها، میدان‌ها و فضاهای عمومی استفاده می‌شود. این لامپ‌ها دارای نور زردی-نارنجی هستند و از مزایای آنها می‌توان به کارایی بالا و مصرف انرژی کمتر اشاره کرد.

  3. لامپ متال هالید (Metal Halide lamp):
    این نوع لامپ گازی ساختمانی مشابه لامپ بخار جیوه دارد با این تفاوت که علاوه بر جیوه، کمی هم از نمک‌های هالوژنی (متال‌هالید) برای تولید نور استفاده می‌کند. لامپ متال هالید برای روشنایی فضاهای بزرگ مانند ورزشگاه‌ها، سالن‌های نمایش و پارک‌ها مناسب است. این لامپ‌ها دارای نور مناسب و با کیفیت بالا هستند و عمر طولانی‌ تری نسبت به لامپ‌ های قدیمی‌ تر دارند.

 

لامپ‌ مادون قرمز

لامپ‌ مادون قرمز به منظور تولید نور در طیفی خاص طراحی شده‌اند و عمدتاً فیلترهای قرمز رنگ دارند که نورهایی خارج از طیف قرمز تا مادون قرمز را فیلتر می‌کنند. نور تولید شده به گرما تبدیل می‌شود و باعث افزایش اشعه مادون قرمز می‌شود.

این لامپ‌ها دستگاه‌های الکتریکی هستند که اشعه مادون قرمز را منتشر می‌کنند و برای فرایندهای صنعتی، گرمایش ساختمان، گرمایش حیوانات خانگی، نگهداری از طیور در مرغداری‌ها و قفس‌ها، و همچنین برای استفاده در درمان‌های انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها همچنین به عنوان منابع نور در برخی از ابزارهای علمی و صنعتی برای تجزیه‌ شیمیایی مایعات و گازها نیز استفاده می‌ شوند، به عنوان مثال، با استفاده از ویژگی جذب مادون قرمز می‌توان دی‌اکسید گوگرد که نوعی آلاینده هوا است را اندازه‌گیری کرد.

در کاربردهای درمانی می توان به تسکین درد از طریق اعمال حرارت ملایم و تأثیر آن بر روی پایانه‌های عصبی، حسی و سطحی  اشاره نمود. استفاده از این اشعه راهی برای درمان اسپاسم و دستیابی به استراحت عضلانی می باشد. همچنین، این اشعه در درمان زخم‌ های سطحی و عفونت‌ های پوستی با افزایش گردش خون به ناحیه مورد نظر، کمک به فرآیند ترمیم و در صورت وجود عفونت، افزایش تعداد گلبول‌های سفید و کمک به نابودی باکتری‌ها موثر است.

 

لامپ فلورسنت

لامپ‌ فلورسنت از فناوری تخلیه گازی استفاده می‌کنند و با استفاده از بخار جیوه و پوشش فسفری، نور تولید می‌کنند. این نوع لامپ‌ها به دلیل بهره‌وری بالا از انرژی و طول عمر طولانی، در محیط‌های مختلف کاربرد دارند. نور یکنواخت و تنوع رنگی آن‌ها، لامپ‌های فلورسنت را به گزینه‌ای مناسب برای ادارات، مدارس و فضاهای تجاری تبدیل کرده است. با این حال، باید به بازیافت صحیح آن‌ها به دلیل حاوی جیوه بودن توجه کرد.

 

خرید محصولات لامپ نور از بازرگانی شطرنجی

طیف گسترده ای از محصولات لامپ نور در فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی شطرنجی موجود میباشد و شما مشتریان عزیز میتوانید بعد از جستجو و انتخاب محصول مورد نظر آن را به راحتی به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

سایت اصلی شرکت لامپ نور ایران: noorlamp.ir

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد